בדומה ל-GTI גם הפעם ה-R עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים, אך לעומת ה-GTI שמציגה הספק "צנוע" של 245 כ"ס - ל-R כבר יש הספק מכובד של כ-320 כ"ס, שהם 20 כ"ס יותר מהדור הקודם (או 40 כ"ס לעומת הגרסה המוחלשת ששווקה כאן). נתון המומנט עומד על 42.8 קג"מ (4.1 קג"מ יותר) הזמינים מ-2,100 סל"ד ועד 5,350 סל"ד.
אל המנוע משודכת תיבה ידנית עם 6 הילוכים או כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות (2 עשיריות השנייה מהר יותר מהדור הקודם) והמהירות המקסימלית עומדת על 250 קמ"ש.
ההנעה כפולה כמובן ובדור החדש ישנה מערכת ניהול מומנט וקטורית לטובת שיפור האחיזה והתנהגות הכביש, אשר דוגמת כל גלגל 200 פעם בשניה ומנהלת את חלוקת הכוח בין הציר הקדמי לאחורי וכן בין הגלגלים האחוריים עד להעברת כוח של 100%.
עוד נמצא ב-R דיפרנציאל אלקטרוני, בולמים אדפטיביים, מתלה אחורי רב-חיבורי וקאמבר שלילי אשר גדל במעלה אחת. בנוסף ישנו הגה בעל יחס תגובה משתנה עם כפתור R לבורר מצבי הנהיגה שממוקם על ההגה.
לבורר מספר מצבים מוכרים כגון נוחות, ספורט, מרוץ ומצב אישי, ואילו בגולף R החדשה הצטרפו 2 מצבים שמיועדים למסלול הנורבורגרינג - מצב "מיוחד" ומצב "דריפט".
במצב "מיוחד" המתלים רכים יותר ממצב ספורט כך שיתאימו למבנה המסלול המפורסם (עם שינויי גובה וזוויות) ויסייעו לצמיגים לשמור על מגע מיטבי עם האספלט, מערכת ההנעה הכפולה מכוילת כך שתסייע יותר בזמן פניות ותזמון הורדת ההילוכים הוא בהתאם לעוצמת הלחיצה על הבלם לפני פניות.
במצב "דריפט" בקרת האחיזה עוברת למצב ספורט ואילו מערכת הניהול של ההנעה הכפולה מאפשרת החלקות זנב. כאשר בוחרים במצב זה תוצג התרעה כי בחירה זו מיועדת למסלול בלבד.
מערכת הבלמים שודרגה גם היא, כאשר קוטר דיסקיות הבלמים גדל מ-340 ל-360 מ"מ יחד עם קליפר בעל שתי בוכנות.
עיצוב
העיצוב החיצוני משדרג את האווירה הספורטיבית של ה-GTI עם מספר אלמנטים כגון תגיות R החדשות, פגוש קדמי אגרסיבי במיוחד, פס לד כחלחל בשבכה הקדמית הנמשך אל תוך יחידות התאורה והכנפיים, חצאיות צד, חישוקים ספורטיביים, קליפרים בצבע כחול, ספוילר אחורי גדול יותר, פגוש אחורי עם דפיוזר מוחצן וצמד יציאות אגזוז כפולות וכן הנמכת מרכב של 2 ס"מ לעומת לעומת הגולף הרגילה.
מבפנים כמו באחות הצנועה יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ', מנופי שליטה על תיבה ההילוכים (בגרסת ה-DSG כמובן) ודוושות אלומיניום, זאת לצד מושבים ספורטיביים משודרגים עם לוגו R רקום, גימורים דמויי קרבון ותפירה כחולה במושבים ובהגה.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות