זה אולי נשמע מוזר, אבל פולקסווגן גולף מעולם לא עברה מתיחות פנים. לפחות לא אחת מקיפה כמו זו שנחשפה במהלך סוף השבוע. הדור הראשון והשני עברו שינויים ועדכונים קלים במרוצת חייהם, וגרסאות הסטיישן והקבריולה של הדור השלישי והחמישי גם הן עברו שינויים, אך הגולף עצמה - ה"אמיתית", מעולם לא זכתה לקבל טיפול מקיף. עד עכשיו.
למען האמת, גם העדכון הזה מגיע באיחור לא קטן, לא פחות מארבע שנים מאז נחשף הדור הנוכחי - השביעי במספר. נראה שבניגוד לדורות הקודמים, הפעם הבינו הקודקודים בפולקסווגן שעולם הרכב בקצב מואץ פי כמה וכמה ביחס לעשורים הקודמים, ולא נותרה להם ברירה אלא לעדכן את רבת המכר, כדי שתישאר בתחרות.
מבחינת העיצוב, פולקסווגן מעדכנת את הגולף בעדינות, עם פנסי לד מלאים עם איתות "דינמי" מאחור שיחליפו את פנסי הקסנון בגרסאות הבכירות. גם הפגושים מלפנים ומאחור התחדשו עם עיצוב חדש ודומה יותר לזה של הגרסה החשמלית של הגולף.
בתוך תא הנוסעים השינוי גדול יותר. מערכות המולטימדיה הושקו כולן בדור חדש, עם מסכים גדולים יותר, פיצ'רים עשירים יותר ורזולוציה משופרת. אולם שמות המערכות נותרו ללא שינוי. מסכי ה-5 אינץ' גדלו ל-6.5 אינץ', מסכי ה-6.5 אינץ' גדלו ל-8 אינץ' ואילו מסכי ה-8 אינץ' גדלו ל-9.2 אינץ'. המערכות הבכירות תקבלנה גם אפשרות לשליטה באמצעות מחוות ידיים - ממש כמו בסדרה 5 ובסדרה 7 החדשות של ב.מ.וו. בנוסף למערכות המולטימדיה, הגולף מקבלת גם את לוח המחוונים הדיגיטלי המלא - המקבילה הפולקסווגנית לתא הטייס הוירטואלי של אודי.
בין הדברים שפולקסווגן הייתה מוכרחה לשפר - או ליתר דיוק להוסיף - לגולף על מנת שתישאר תחרותית בשנים הקרובות, הן מערכות בטיחות אקטיביות, ונראה שהיא לא רק עשתה את זה, אלא לקחה את מה שמציעה קטגוריית המשפחתיות צעד אחד קדימה. מעבר לבלימת החירום האוטונומית - שמזהה מעתה גם הולכי רגל, מקבלת הגולף מערכת לתיקון סטיה מנתיב, שיחד עם בקרת השיוט האדפטיבית שקיימת כבר בגולף הנוכחית (לא בארץ) משתלבת למערכת לזחילה אוטומטית בפקקים.
לאלה מצטרפת, לראשונה בסגמנט, גם מערכת ל"עצירת חירום" - אם הגולף מזהה שהנהג אינו בשליטה יותר (אין היגוי או פקודות דוושה), היא תפעיל את מה שנקרא בצבא "פק"ל דרדור" - התראה בחומרה עולה. בסוף שרשרת הפעולות תפעיל הגולף את איתותי החירום ותנהג את עצמה לשולי הכביש שם היא תעצור בהדרגה.
המערכות החדשות האלה מצטרפות להיצע הבטיחות האקטיבי הקיים של הגולף - ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, חניה חצי-אוטונומית ועוד.
צפייה בתוכן פולקסווגן גולף מתחדשת
היצע המנועים גם הוא התחדש, עם דור חדש של מנועי TSI. את מנוע ה-1.4 ליטר מחליף מנוע 1.5 ליטר, שמקבל הפעם מגדש טורבו עם גיאומטריית מניפה משתנה. המנוע מפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ שהם מגבלת המומנט של תיבת ה-DSG7 אליה הוא משודך. צריכת הדלק המשולבת, עפ"י היצרן, עומדת על 20.4 ק"מ לליטר. הגולף GTI נשארת עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו אך מקבלת תוספת הספק של 10 כ"ס - לסך של 230, ואילו חבילת הביצועים תעלה את ההספק ב-15 כ"ס נוספים.
צפייה בתוכן פולקסווגן גולף מתחדשת
אגב תיבת ההילוכים, פולקסווגן אומרת שהיא פיתחה תיבת DSG בעלת שבעה הילוכים חדשה לחלוטין, שתחליף בהדרגה את כל תיבות ה-DSG6 הישנות.
פולקסווגן גולף המחודשת צפויה להגיע לישראל באפריל 2017.