"על הדרך בין לייפציג לברצלונה", שר פעם רמי פורטיס, "הכביש ארוך, שחור וגשם מכסה את התמונה". עשרים ושתיים שנים לאחר מכן, בתערוכת לייפציג הבין-לאומית, מציגה פולקסווגן מוביל נוסעים קומפקטי מחודש מתוצרתה - פולקסווגן טוראן. בספטמבר 2010 הוא ייצא מהתצוגות אל הכבישים הגשומים-ארוכים של אירופה. מעט לאחר מכן גם לאלו היבשים-קצרים של ישראל. אז מה בעצם השתנה בטוראן?
ראשית כל - העיצוב. הטוראן החדש מיישר קו עם אחיו למשפחת פולקסווגן ועושה פרצוף של פולו-גולף. מאחורי החזות הרעננה, פולקסווגן טוראן הושק עוד בשנת 2002 וזוהי לו מתיחת הפנים השנייה. סידור חלל הנוסעים נותר על כנו עם שבעה מושבים, כאשר השניים האחוריים מתאימים בעיקר לילדים. עיצוב הפנים ואיכות החומרים השתפרו בדגם החדש. לא שבדגם הקודם היה חסר משהו. הגימיק החדש בהיצע הטכנולוגי של טוראן 2011 - מערכת לחנייה אוטומטית, בדומה לזו הקיימת בסקודה סופרב.
בכל אופן, הטכנולוגיה המעניינת יותר נמצאת מתחת למכסה המנוע. יחידות הכוח כוללות מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו מסדרת ה-TSI עם 105 כ"ס, מנוע 1.4 TSI עם 140 / 170 כ"ס, טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (90 / 105 כ"ס) ועוד לוגם סולר בנפח 2.0 ליטרים (140 / 170 כ"ס). המנועים ישודכו לתיבת ה-DSG כפולת המצמדים של היצרנית וכן לתיבות ידניות.
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
פורסם לראשונה ב- 11.04.10
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות