ארבע שנים לאחר שהוצג וחצי שנה לאחר שעבר מתיחת פנים, נוחת בישראל פולקסווגן טיגואן "אולספייס". מדובר בדגם 7 מושבים מוארך לטיגואן המוכר, אח לסקודה קודיאק ולסיאט טראקו. בשלב זה ישווק הטיגואן אולספייס בגרסה אחת בלבד, עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש והנעה כפולה במחיר של 230,000 שקלים - יקר ב-10,000 שקלים בלבד בהשוואה לגרסה הקצרה שנמכרת עם 5 מושבים בלבד. בתחילת השנה הבאה תצטרף להיצע גם גרסת הנעה קדמית עם מנוע בנפח 1.5 ליטרים, ואם ישמר פער המחירים בין שתי גרסאות המרכב - הרי שמחירה של זו הארוכה עשוי להתחיל ב-185,000 שקלים.
בין שתי גרסאות הטיגואן ישנו פער של כ-22 ס"מ באורך הכולל ו-11 ס"מ בבסיס הגלגלים, כך שהטיגואן אולספייס מתפרס לאורך של 472.8 ס"מ (ארוך במעט גם מסקודה קודיאק) ומציע בסיס גלגלים של 278.9 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 230 ליטרים בלבד כאשר כל המושבים בשימוש, אך בקיפול השורה השלישית מתקבל תא מטען בנפח 700 ליטרים.
מנוע ה-2.0 ליטרים, שמוכר גם מהטיגואן הרגיל וכן מהאח סקודה קודיאק, מציע הספק של 190 כוחות סוס ומומנט של 32.6 קג"מ. תיבת ההילוכים היא DSG כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, ואילו התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות - איטית ב-3 עשיריות השניה בהשוואה לטיגואן המוכר.
בשלב זה ישווק הטיגואן ברמת אבזור אחת, נדיבה למדי, בשם "אלגנס פרימיום". המפרט כולל בין היתר מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית, בולמי זעזועים אדפטיביים, תאורת לד מלפנים ומאחור, טעינה אלחוטית לסלולארי, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות, וו גרירה מקורי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 19 אינץ' ומושבי עור עם ריפוד חשמלי, אוורור וזכרונות.
מפרט אביזרי הבטיחות כולל 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות ומערכת לחניה אוטומטית. באיגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP העניקו לגרסת האולספייס את ציון 5 הכוכבים שזכה לו הטיגואן הרגיל בשנת 2016, על סמך מבחני השלמה שבוצעו לדגם המוארך.
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 נמסרו בישראל 828 יחידות בלבד של פולקסווגן טיגואן, לעומת כ-3,800 יחידות של סקודה קודיאק. בחטיבת פולקסווגן של צ'מפיון מוטורס יוכלו לצפות כי גרסת 7 המושבים של הטיגואן תסייע בצמצום הפערים בין השניים.
פורסם לראשונה ב- 07.10.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות