מעטים המקרים של מכוניות מסחריות שהפכו לאייקון מוטורי, שלא לומר תרבותי. פולקסווגן טרנספורטר היא אולי המקרה היחיד. הדור השישי של הטרנספורטר, שנחשף בימים אלו, הוא נצר לשושלת ותיקה שהחלה עוד בשנות החמישים. את תהילתו קנה הטרנספורטר בשנות ה-60 של המאה הקודמת, כאשר שימש כרכב של "ילדי הפרחים". הטרנספורטר החדש לא מתיימר לענות על אותם צרכים, אבל ללא ספק מדובר במכונית חשובה בשוק האירופאי וגם בזה הישראלי.
הדור השישי של פולקסווגן טרנספורטר יהיה דומה לקודמו, ויציע עיצוב שמרני כמקובל בסגמנט. כמו בעבר, גם בדור החדש יהיה ניתן לקבל את הטרנספורטר בתצורה מסחרית סגורה ("קומבי"), תצורת נוסעים מהודרת ("קראוול") או גרסת טנדר פתוחה.
בהיצע המנועים יהיו מספר מנועי בנזין ודיזל, כאשר אלינו יגיעו כנראה גרסאות הדיזל. כל המנועים עומדים בתקן יורו6 העדכני, והם כולם בנפח 2,000 סמ"ק ובהספקים שבין 84 ל-204 כ"ס. צריכת הדלק הממוצעת השתפרה בכ-15% ביחס לדור היוצא, וכל הגרסאות מצוידות כסטנדרט במערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה.
כאופציה יוצעו מספר מערכות בטיחות מתקדמות, ובהן בקרת שיוט אקטיבית, שמירת מרחק עם התראת התנגשות, ובחירת מצבי כיול מתלים. גם הנעה כפולה נמצאת ברשימת האופציות, כמו בעבר.
פולקסווגן טרנספורטר החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2015. עדיין אין מידע לגבי המחירים או המפרטים.
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן פורסם לראשונה ב- 19.04.15
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות