העיצוב החיצוני הוא אבולוציה נוספת בסדרת המסחרית הבינונית של פולקסווגן, כאשר הוא מיישר קו עם שפת העיצוב שהוצגה עוד בקאדי החדש שנחשף בשנה שעברה. החזית עברה "החלקה" מסויימת ובעלת קווים נקיים, הסבכה בדוגמת רשת בצבע הרכב נמשכת אל קצות הפגוש, ויחידות התאורה צרות מבעבר עם פס לד המחבר ביניהן. מאחור ישנן יחידות תאורה רוחביות, הנמשכות מקצה הכנף האחורית אל תוך דלת תא המטען ומקנות מראה רחב, ובהתאם לשאר דגמי פולקסווגן החדשים גם כאן שם הדגם נפרס לרוחב הדלת. הפרופיל שגרתי יותר, אך בכל זאת ישנם כמה עדכונים כמו למשל קורה A המפוצלת לשיפור שדה הראייה ולחלון האחורי נוספו כמה זווית בקצוות.
עיצוב הפנים עבר גם הוא אבולוציה. טבור ההגה עבר עדכון קל, בעוד הדשבורד עצמו מציג עיצוב מודרני יותר עם מסך מולטימדיה גדול (10 אינץ') ולוח מחוונים דיגיטלי (10.25 אינץ'), ידית ההילוכים הומרה לכפתור (Shift By Wire) השוכן משמאל למסך המולטימדיה וגם בורר התאורה הומר למערך הכפתורים החדש הקיים גם בגולף למשל.
אורכו של פולקסווגן מולטיוואן החדש עומד על 497.3 ס"מ (או 517.3 ס"מ לגרסה הארוכה), רוחבו עומד על 194.1 ס"מ (צמיחה של 6.9 ס"מ באורך ו-3.7 ס"מ ברוחב), גובהו עומד על 190.3 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 312.4 ס"מ (צמיחה של 12.4 ס"מ).
תא המטען בנפח 469 ליטרים ועד 1,844-1,850 ליטרים בקיפול השורה השלישית או עד 3,672 ליטרים בקיפול השורה השנייה (4,053 ליטרים בגרסה הארוכה).
המולטיוואן החדש יציע עד 7 מקומות ישיבה ובהתאם לגודל הרכב גם המרווח נדיב בהתאם. מערכת הישיבה החדשה קלה ב-25% לעומת זו של הדור היוצא. המושבים ניתנים להסרה ואילו השורה השנייה ניתנת לסיבוב של 180 מעלות, כאשר השורה השלישית כוללת כעת שלושה מושבים נפרדים ולא ספסל אחוד.
יחידות הנעה
פולקסווגן מולטיוואן החדש יציע בשלב הראשון 3 יחידות הנעה, אך זו המעניינת ביותר היא גרסת הפלאג-אין הייבריד. יחידת ההנעה הזו שוכנת גם בפולקסווגן גולף הנוכחית ובדגמים נוספים של הקונצרן - מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים הפועל בשיתוף מנוע חשמלי (סוללה בגודל 13 קוט"ש) ויחדיו ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס. המנוע משודך לתיבת כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. נתון הטווח החשמלי טרם פורסם.
בנוסף יוצע מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 136 כ"ס ומנוע בנזין נוסף בנפח של 2.0 ליטרים בהספק של 204 כ"ס. גרסת דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 150 כ"ס תצטרף בשנה הבאה. מנועים אלו משודכים לתיבת כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.
אבזור ובטיחות
תאורת לד תוצע כסטנדרט עם אופציה לתאורת מטריקס לד, ולראשונה במולטיוואן תוצע גם תצוגה עילית. הקונסולה שבין המושבים הקדמיים נעה על מסילה ובתוכה נמצאים שולחנות נפתחים הניתנים גם לכוונון לגובה. עוד יציע המולטיוואן החדש דלתות צד ודלת תא מטען חשמליות הניתנות לתפעול גם באמעות חיישן תנועה, גג פנורמי, בלם יד חשמלי עם פונקציית אוטו-הולד, מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 14 רמקולים, מערך מצלמות היקפיות וחישוקים קלים עד לקוטר של 19 אינץ'.
בהתאם לייעודו כמוביל נוסעים צויד המולטיוואן החדש במספר מערכות בטיחות כגון בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב ומערכת זיהוי תמרורים כסטנדרט. כמו כן יוצעו מערכות נוספות כגון התרעת רכב בשטח מת, סיוע ברוחות צד, התרעת תנועה חוצה בצומת, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף ובקרת שיוט אדפטיבית (כולל מערכת Travel Assist).
פורסם לראשונה ב- 13.06.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות