השירוקו, רכב הקופה של פולקסווגן אשר מבוסס על הגולף דור 5, מסיים (שוב) את חייו
מאת: רן סגל
פורסם 16.10.17
בעוד בפולקסווגן מתאוששים מפרשת ה"דיזלגייט" ועסוקים בתוכניות לעתיד המותג הגרמני כדוגמת הנעות חשמליות לקו המוצרים שלהם, החליטו במטה היצרנית להפסיק את ייצור השירוקו. זאת בנוסף לקיצוצים נוספים שנעשו כדוגמת הפסקת ייצור הפולו בגרסת 3 דלתות והצהרה על הפסקת ייצור החיפושית בשנה הבאה.
השירוקו המקורי יוצר ב-1974 ועוצב על-ידי מעצב העל האיטלקי ז'ורז'טו ג'יוג'יארו כמחליף לקארמן גיה האיקונית. הדור השני הושק ב-1981 ונמכר עד 1992, אז הופסק השימוש בשם שירוקו והקוראדו הושקה כמחליפתה. מאז לא נעשה שימוש בשם שירוקו עד הקונספט iroc ב-2006, שלאחר כשנתיים ב-2008 הפך לדור השלישי של השירוקו. רק לאחר שש שנים בוצעה מתיחת פנים לדגם, אך לא הושק דגם חדש והשירוקו לא זכה להשתמש בפלטפורמת ה-MQB החדשה של היצרן. במהלך השנים הוצגה גם גרסת "R" בעלת 261 כ"ס, כאשר במתיחת הפנים האחרונה ההספק עלה ל-276 כ"ס.
מדיווחים שונים באירופה עולה כי בבריטניה הופסקו לקיחת הזמנות חדשות לדגם וניתן לרכוש רק רכבים שנמצאים כבר בסוכניות. בגרמניה דווח כי לא ניתן עוד להזמין את השירוקו בהתאמה אישית וניתן לרכוש רק רכבים שכבר יוצרו. מפעל הייצור בפלמלה-פורטוגל אשר ייצר את השירוקו, לא יישאר מחוסר עבודה ויעבור לייצור הקרוסאובר הקטן והאופנתי של פולקסווגן - ה- T-Roc.
בשנים האחרונות מכירות השירוקו צנחו בהדרגה, ואף הופסק שיווק הדגם בארה"ב. בשנת 2016 נמכרו מסביב לעולם 10,752 יחידות בלבד. ומה המצב אצלנו? בישראל המצב לא שונה - בעוד בשנת 2014 עלו על כבישי ישראל 184 יחידות של השירוקו, הצטרפו אליהן 20 יחידות בלבד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 וכמות דומה בשנת 2016. בנוסף לאורך השנים חל שינוי בחתך הגרסאות ובשנתיים האחרונות נמכרו יותר שירוקו עם מנועי 2 ליטר מאשר 1.4 ליטר.
מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי הדגם ימשיך להימכר בשנת 2017 ובשנת 2018 - ככל הנראה ממלאי קיים.
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות