הדור הנוכחי של פולקסווגן פולו נמצא איתנו עוד משנת 2001 ובשנה הבאה פולו תזכה למחליפה.
הדור הבא, החמישי במספר, של פולו יבוסס על פלטפורמת הסופרמיני החדשה של הקונצרן (המשמשת את
סיאט איביזה החדשה). בשונה מהנהוג כיום הגידול במימדים לא צפוי להיות גדול (כמו במקרה של
פיג'ו 207 ו
רנו קליאו לדוגמא) ויסתכם בכמה סנטימטרים בלבד. בסיס הגלגלים יצמח בסנטימטר אחד בודד - 247 ס"מ.
פולו החדשה תהיה שרירית, תפוחה ועגלגלה יותר מהקודמת וכנראה תנטוש את גריל הכרום המאפיין את דגמי פולקסווגן היום. במקום פולו צפויה להציג מאפיינים עיצוביים השאולים מהדור השישי של פולקסווגן גולף וכן מפולקסווגן שירוקו, מכונית קופה המבוססת על הגולף. הכוונה היא לגריל כפול אנכי ויחידות תאורה צרות ומשוכות לאחור. התוצאה לפי הדמיות מחשב שונות חיננית וצעירה הרבה יותר מהפולו הנוכחית.
פולקסווגן פולו החדשה. דומה לשירוקו
מתחת למכסה המנוע ישכון מגוון מנועים המגיע מפולקסווגן פולו הקודמת. החל ממנועי בנזין 1.2 ליטר בעל 3 צילינדרים 60 כ"ס דרך מנוע 1.4 ליטר 85 כ"ס ועד למנוע בנפח 1.6 ליטר ו-105 כ"ס, בנוסף יצטרף להיצע הפולו מנוע 1.4 כפול המגדשים של פולקסווגן (מגדש טורבו ומגדש על) בהספקים שינועו בין 120 כ"ס בגרסאות הכניסה ועד ל-170 כ"ס בגרסת ה-GTI שעתידה לצאת, ככל הנראה עם מנוע זה.
באגף מנועי הדיזל ההיצע יחל עם מנוע 1.4 ליטר ויסתכם בהצגת מנוע דיזל חדש בנפח 1.6 ליטר שעתיד להחליף את מנוע 1.9 ליטר הוותיק ולהיות חסכוני ושקט יותר מקודמו בתפקיד. אל המנועים ישודכו תיבות הילוכים ידניות ואל הגרסאות הבכירות צפויה להיות משודכת, כאופציה, התיבה הרובוטית כפולת המצמדים של הקונצרן מהדור החדש, DSG בעלת שבעה יחסי העברה.
כמצופה ממותג יוקרתי למחצה צפוי תא הנוסעים להפגין שיפור משמעותי באיכות החומרים ובהרכבתם, עיצוב תא הנוסעים יהיה נעים, נקי, יעיל ומאוד "פולקסווגני".
בנוסף צפוי שיפור בנושא הבטיחות עם ציון משוער של 5 כוכבי בטיחות כולל מערכת בקרת יציבות ESP כסטנדרט בכל הגרסאות. המתחרות העיקריות של פולקסווגן פולו החדשה יהיו
הונדה ג'ז החדשה,
טויוטה יאריס,
סקודה פאביה, רנו קליאו וכמובן פז'ו 207.
פולקסווגן פולו החדשה תושק במהלך שנת 2009 ותגיע לישראל מיד לאחר השקתה. המחירים צפויים להיות דומים לפולו הנוכחית.
לכל דגמי פולקסווגן ישראל -
פולקסווגן
פורסם לראשונה ב- 01.01.07
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות