בקצרה:
- אב טיפוס של גרסת ביצועים ל-ID7 עשוי להפוך למציאות
- עם 558 כ"ס ושדרוג מכלולים מקיף
- עוד לא ברור מתי תגיע לייצור סדרתי
ועכשיו לביצועים: ימים ספורים לאחר חשיפת ה-ID2 GTI כקונספט ל-GTI חשמלית, מציגה פולקסווגן גם גרסת ביצועים ל-ID7, מול גרסאות מקבילות של טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6. מערכת ההנעה בה משלבת שני מנועים חשמליים עם הנעה כפולה בתפוקה משולבת של 558 כ"ס. נתוני ביצועים טרם פורסמו.
פולקסווגן מציינת כי המנוע האחורי משלב בתוכו דיפרנציאל מוגבל החלקה האמור לסייע בהעברה יעילה יותר של הכוח לאספלט. למערכת המתלים כיול נוקשה יותר עם גיאומטריה שונה ומרכב מונמך ב-6 ס"מ.
על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2R כמעט-אקזוטיים ורחבים (265/35) על חישוקי "20 מוזהבים עם מנגנון נעילה מרכזי. גם מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים גדולים ומחוררים לטובת קירור מלפנים ומאחור, בשונה מה-ID7 המצוידת כמו שאר הדגמים המבוססים על פלטפורמת MEB בבלמי תוף מאחור.
מבחינה עיצובית מקבלת ה-ID7 "נוצות קרב" בדמות מסיטי אוויר סביב למרכב, בתי גלגלים מורחבים וספוילר אחורי גדול על דלת תא המטען. בסביבת הנהג יש גימורים שונים באדום וצמד מושבי באקט.
מה אנחנו חושבים: באירופה פולקסווגן נחשבת לנושאת הדגל במעבר התעשייה לחשמל, עם היצע דגמים מגוון תחת מותגיה השונים. אבל שימוש בחשמל לטובת ביצועים ויכולת דינמית כפי שהטיבה לעשות טסלה וכיום גם יונדאי, לא היה בראש סדר העדיפויות. בעיקר בגרסאות GTX ל-ID4 ול-ID5 שלא שדרגו משמעותית את דגמי הבסיס ומייצגים בעיקר רמות גימור-אבזור גבוהות יותר.
עם שני הקונספטים האחרונים שהציגה, נראה שהיצרנית הגרמנית לוקחת את החשמל ברצינות גם מבחינה זו. השאלה היחידה היא מתי הם יגיעו לכביש.
פורסם לראשונה ב- 11.09.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות