פורד עוברת לחשמל. למרות שבשנים האחרונות נראה שפורד נעלמה הלכה למעשה משוק הרכב הישראלי, הרי שבאירופה מדובר עדיין במותג דומיננטי במיוחד - והתכניות לעתיד מרשימות בהתאם. במסגרת אירוע שנערך באמסטרדם הציגה פורד את תכניותיה בתחום החשמלי לשנים הקרובות, וגם חשפה את הדור החדש של רכב הפנאי פורד קוגה - שיתבסס כמובן על הפוקוס החדשה.
הקוגה הוצג לראשונה בשנת 2008, ולישראל הוא הגיע רק בדור השני שהוצג בשנת 2012. הדור השלישי שנחשף זה עתה מבוסס על פלטפורמת C2 החדשה והגלובאלית. לדברי פורד הפלטפורמה החדשה תורמת לשיפור התנהגות הכביש ואיכות הנסיעה הודות למשקל נמוך יותר ולהקשחה של 10%.
מידות ועיצוב
מידותיו החיצוניות של פורד קוגה החדש מציגות צמיחה ברוב המדדים לעומת הדור הקודם. אורכו עומד על 461.3 ס"מ (8.9 ארוך יותר), רוחבו עומד על 188.2 ס"מ (4.4 ס"מ רחב יותר), גבוהו עומד על 169.3 ס"מ (2 ס"מ נמוך יותר) ובסיס הגלגלים מציג צמיחה של 2 ס"מ ועומד על 271 ס"מ.
מנוע וביצועים
פורד קוגה החדש יציע מגוון של לא פחות מ-7 יחידות הנעה: 2.0 ליטר דיזל, 1.5 ליטר דיזל, 1.5 טורבו-בנזין בשני הספקים ובנוסף יחידת הנעה עם מערכת מיקרו-היברידית, גרסה היברידית וגרסת פלאג-אין הייבריד. למנועים תשודך תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים.
גרסאות הדיזל כוללות שני מנועים. האחד בנפח 2.0 ליטר בהספק של 190 כ"ס, אפשרות להנעה כפולה וצריכת דלק העומדת על 17.5 ק"מ לליטר, והשני בנפח 1.5 ליטר בהספק של 120 כ"ס ועם צריכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר.
גרסת הבנזין בעלת מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 3 צילינדרים תוצע בשני הספקים – 120 או 150 כ"ס. כמו כן תוצע מערכת ניתוק צילנדרים אשר תוכל לנתק צילינדר אחד במהלך שיוט או כאשר אין צורך בעוצמה מלאה. חיבור/ניתוק צילינדר אורך על פי פורד 14 מילי-שניות (מהר פי 20 ממצמוץ עיניים). צריכת הדלק עומדת על כ-15.3 ק"מ לליטר.
הגרסה בעלת מערכת מיקרו-היברידית עושה שימוש במנוע דיזל לטובת שיפור צריכת הדלק. מדובר במנוע בנפח 2.0 ליטר ובהספק של 150 כ"ס אליו משודכת מערכת 48 וולט וסוללת ליתיום-איון מקוררת אוויר. צריכת הדלק עומדת על 20 ק"מ לליטר.
לפורד קוגה היברידית מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר הפועל במחזור אטקינסון וסוללת ליתיום-איון. הקוגה ההיברידית תוצע עם הנעה קדמית או כפולה וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 17.8 ק"מ לליטר.
לגרסת הפלאג-אין הייבריד מנוע בנזין זהה לזו של הגרסה ההיברידית וגם מנוע חשמלי בהספק 14.4 קווט"ש וסוללת ליתיום-איון. ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 50 ק"מ וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 83.3 ק"מ לליטר.
פורד קוגה יציע שלוש רמות גימור ונוכל למצוא בו פריטים כגון לוח שעונים דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ' מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.3 אינץ', טעינה אלחוטית, מערכת שמע מבית "בנג & אולפסון" בהספק 575 וואט עם 10 רמקולים, גג פנוראמי, תצוגה עילית, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים ולשני המושבים הצידיים מאחור, הגה מחומם, ספסל אחורי נע על מסילה,
תא מטען נפתח חשמלי ללא מגע יד, מערכת ניווט, מערכת נטרול רעש אקטיבית העושה שימוש ברמקולים לשידור גלי קול מנוגדים, אינטרנט אלחוטי המאפשר חיבור של עד 10 מכשירים, הנעה מרחוק, ובהתאם לרמת הגימור ישנם גם פרטי עיצוב יחודיים לכל רמת גימור כגון פגושים בעיצוב שונה, גימורי כרום, צביעה שונה למראות הצד, יציאות מפלט כפולות וחישוקים קלים בגודל 17 ועד 20 אינץ'.
בתחום הבטיחות נמצא התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אוטונומית בהיגוי ויכולת שמירה על מרכז הנתיב, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, התרעת התנגשות ובלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, מערכת בלימה לאחר תאונה, בקרת שיוט אדפטיבית,
מערכת זיהוי תמרורים, מערכת סיוע אקטיבית להתחמקות ממכשול, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מצלמות קדמיות ואחוריות בזווית של 180 מעלות ומערכת חניה אוטומטית ללא צורך בהעברת הילוכים או שימוש בדוושות - המסוגלת להיכנס לחניות הארוכות ב-92 ס"מ מהרכב עצמו (כלומר, להשאיר מרווח של 46 ס"מ בלבד מלפנים מאחור).
תכניות לעתיד
בנוסף לפורד קוגה החדשה חשפה פורד גם עדכונים לרכבים אחרים של היצרן. כך למשל פורד אקספלורר החדש קיבל גם הוא גרסת פלאג-אין הייבריד וכך גם הטורנאו קסטום (גרסת הנוסעים של הטרנזיט קסטום). פורד פיאסטה והפוקוס החדשות זכו גם הן ליחידות הנעה מתקדמות ויציעו גרסאות היברידיות ומיקרו-היברידיות.
בנוסף לכך פורד הכריזה כי בשנת 2021 תצטרף גרסה חשמלית לגמרי של הטרנזיט אך כבר בשנה הבאה תציג פורד רכב פנאי חשמלי חדש עם טווח של 600 ק"מ ובעיצוב בהשראת המוסטנג.
פורד מציינת כי תחזק את שיתופי הפעולה בתחום המסחריות (הסכם עליו חתמה עם קונצרן פולקסווגן) ותמשיך להשקיע בתחומי המכוניות המקושרת ושירותי ניידות, ההנעות החשמליות והגדלת טווח הנסיעה.
בינתיים בישראל
ברבעון הראשון של 2019 מסרה פורד בישראל 446 מכוניות בסך הכל, ירידה של 31% לעומת השנה שלפניה, שממשיכה רצף של שנות ירידה ארוכות. אם בתחילת השנה עוד היתה תקווה להתאוששות בזכות ההשקות הצפויות של הפיאסטה והפוקוס ברבעון השני, הרי שהיום הודיעה היבואנית כי בשלב זה אין צפי להשקות של שני הדגמים החשובים.
אם להאמין להבטחות של היבואנית - שבשנים האחרונות התבררו כולן כשגויות בנוגע לדגמי פורד - הרי שהקוגה החדש יגיע לישראל במחצית הראשונה של 2020 והאקספלורר ינחת אצלנו בסוף השנה הנוכחית. מי יודע, אולי הפעם זה באמת יקרה.
לדגמי פורד בישראל – פורד
פורסם לראשונה ב- 03.04.19
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות