האקספלורר צמח ב-6 ס"מ לאורך, ובסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-16 ס"מ - זאת לטובת שיפור התנהגות הכביש, אך גם במטרה לאפשר התקנת מערכי סוללות עבור גרסה היברידית-נטענת. בנוסף הגובה הונמך ב-2 ס"מ, בעוד הרוחב נותר זהה לדור הקודם. הלקוחות בישראל יוכלו לבחור בין גרסת 7 מושבים עם 3 מושבים נפרדים בשורה השניה, לבין גרסת 6 מושבים עם צמד "מושבי קפטן" מרווחים יותר - במחיר זהה.
בשלב זה ישווק האקספלורר החדש רק עם מנוע אחד. מדובר במנוע טורבו-בנזין אורכי בעל 4 צילינדרים בנפח 2,300 סמ"ק. ההספק המירבי עומד על 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד והמומנט הוא 42.8 קג"מ ב-3,500 סל"ד. נתון התאוצה לא פורסם, אך המהירות המירבית עומדת על 214 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת היא 9.9 ק"מ לליטר. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 10 יחסי העברה וההנעה היא לכל הגלגלים, כאשר במצב הרגיל נשלח הכוח לגלגלים האחוריים.
בניגוד לעבר, האקספלורר ישווק בישראל רק ברמת גימור אחת תחת השם "לימיטד" - שמקבילה לגרסת ה"לימיטד פרימיום" הבכירה של הדור היוצא. זאת לאור העובדה שמרבית המכירות בדור הקודם התמקדו ממילא בגרסה היקרה ביותר.
המפרט עשיר במיוחד וכולל בין היתר קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית, תאורת לד מלאה, גג שמש פנוראמי, וילונות צד, פתיחה חשמלית לתא המטען, חישוקי "20 קלים, הנעה מרחוק, גלגל הגה מחומם עם כוונון חשמלי, מסך מולטימדיה צף בגודל "8, מערכת שמע מבית B&O עם 12 רמקולים, טעינה אלחוטית לסלולארי, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים עם 3 איזורי טמפרטורה, מושבי עור עם כוונון חשמלי מלפנים, חימום ואוורור מלפנים וחימום מאחור,
בתחום הבטיחות מציע האקספלורר 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות עם התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתחמקות לפני התנגשות, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת להתמודדות עם רוחות צד ומערכת להגבלת מהירות הנסיעה ועוצמת השמע בהתאם למפתח הרכב.
עוד מציע האסקפלורר בורר מצבי נהיגה עם 7 מצבים שונים, מתוכם 3 לכביש, 3 לשטח ואחד נוסף לנסיעה עם נגרר. הבורר משפיע על תגובות המנוע, ההיגוי ותיבת ההילוכים, אך לא על כיול המתלים.
בתחילת השנה הבאה תצטרף להיצע גם גרסת ה-ST, עם כיול מתלים ספורטיבי, עיצוב מותאם ומנוע 3.0 ליטרים V6 מוגדש בהספק של 400 כ"ס, מה שמייצר תאוצה של 5.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
בסביבות אמצע 2021 תושק גם גרסת פלאג-אין הייבריד, עם מנוע 3.0 ליטרים טווין-טורבו בהספק משולב של 457 כ"ס. הגרסה הזו מצוידת בסוללת 13.6 קוט"ש, שמעניקה לרכב טווח נסיעה חשמלי של 42 ק"מ.
במחצית הראשונה של השנה הבאה תשיק פורד עוד מספר דגמים נוספים, שחלקם תוכננו להגיע ארצה עוד בשנה הנוכחית אך נדחו בשל אילוצי התקופה. בין היתר יגיעו ארצה פורד קוגה החדש, רכב הפנאי פורד פומה ורכב השטח ברונקו, שעתיד להיחשף בשבוע הבא.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות