דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד מעדכנת טרנזיט, יגיע ארצה בסוף השנה הבאה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יכלול מערכות תקשורת ובקרה משופרות
  • זוכה למערכת הנעה משודרגת
  • יגיע לישראל לקראת סוף 2024

עובד חרוץ: פורד הכריזה על שורת עדכונים לטרנזיט הוותיק שנמצא עימנו במתכונתו הנוכחית מאז 2014, ומככב בראש טבלת מכירות כלי הרכב המסחריים באירופה בשנים האחרונות. החידושים מגיעים שלוש שנים לאחר מתיחת הפנים שעבר, ומתמקדים במערך תקשורת ותפעול משופר, לצד מערכת הנעה מעודכנת. מסירות באירופה יחלו באמצע 2024, אצלנו מספר חודשים לאחר מכן.

מן הפנים אל החוץ: בין החידושים בהם ציידה פורד את הטרנזיט אפשר למצוא מודם בפרוטוקול 5G שמאפשר העברת כמות נתונים גדולה יותר במהירות גבוהה, בעיקר לטובת עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) החוסכים זמן במרכזי השירות.

בנוסף, בגרסאות עם בסיס גלגלים ארוך ומערכת הנעה חשמלית, או דיזל עם תיבה אוטומטית, משולב יישום בעת מעבר למצב חנייה (P) דוגמת כיבוי מנוע, הדלקת אורות מצוקה ונעילת דלתות שאינן בשימוש, המתבטלים עם הלחיצה על דוושת הבלם והנעת הרכב.

לטענת פורד, רצף הפעולות עשוי לחסוך עד 20 שניות לכל משלוח, פרק זמן שהופך משמעותי במשלוחי דלת-לדלת בחישוב שנתי. חידוש נוסף מעניק שליטה מובנית מהמסך (Up fit Integration System) במערכות שהורכבו לאחר הרכישה (כמו מערכות קירור, למשל), כולל אפשרות בתשלום נוסף לשליטה מרחוק (ניטור טמפרטורה). המערכות השונות יתופעלו דרך מסך מגע מרכזי בגודל "12, לעומת "8 בעבר, או "4 בלבד במפרט 'הישראלי'.

חידושים נוספים: מערכת ההנעה שודרגה עם תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית חדשה ושמונה הילוכים במקום שישה בגרסאות הנעה קדמית. שיפור זה מאפשר משקל עצמי כולל גבוה מבעבר - 4.25 טון במקום 3.5 טון, לצד כושר גרירה משופר ב-650 ק"ג (כעת 2.5 טון). בנוסף, יש טבורי גלגלים (נאבות) חדשים, קלים מבעבר ונוחים יותר להחלפת צלחות ורפידות, עם קיצוץ משמעותי (כשעתיים) בזמני ההחלפה.

בנוסף יש מערך בטיחות תקני נרחב מבעבר, בין היתר עם בקרת שיוט אדפטיבית ויישום זחילה בפקקים, מערכת לניטור עצמים בשטח מת, המתווספים למערכות הבלימה ושמירת הנתיב המוצעות כיום.

מה אנחנו חושבים: פורד טרנזיט אמנם ותיק אבל נחשב לאחד מכלי הרכב המסחריים הטובים בהיסטוריה. באירופה הוא להיט אדיר, אצלנו מצבו טוב פחות אבל צפוי להשתנות עם תחילת שיווק גרסה חשמלית ייחודית. תחילה בטרנזיט קסטום בסוף השנה הנוכחית (2023), לאחר מכן גם בטרנזיט היותר-גדול.

לצד זאת, העלייה במשקל העצמי של גרסת ההנעה הקדמית עלול לייצר בעיה, שכן הוא דורש כך רישיון ג' - אתגר vמונח על שולחן היבואנית.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה