פורד GT חזרה אלינו בדור שני ב-2016 ויצורה של הגרסה הסטנדרטית הופסק השנה. אך רגע לפני שהיא נפרדת סופית, היצרנית האמריקאית משחררת גרסת מסלול ייעודית GT mk. IV. אם תהיתם למשמעות השימוש במספר 4, מדובר במספור המתייחס לגרסאות המסלול של ה-GT, כהומאז' לסדרת דגמי המסלול של ה-GT40 האייקונית משנות ה-60.
פורד GT Mk IV מבוססת ה-MK II הייעודית שהוצגה לפני כ-3 שנים, כאשר המעטפת החיצונית קיבלה שדרוג בדמות גוף עשוי סיבי פחמן, בסיס גלגלים ארוך יותר ושיפורים אווירודינאמיים כמו מסיתי אוויר, חישוקים אטומים וכנף אחורית גדולה במיוחד.
בפורד לא פירטו באיזה מנוע בדיוק יציידו את ה-MK IV, אך ניתן להניח שתהיה זו גרסה משודרדת למנוע המרכזי בתצורת V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר. לעומת ה-MK II הוא שודרג בתוספת של 100 סוסים אל מעל 800 כ"ס.
אל המנוע משודכת "תיבת מרוצים", כך על פי פורד, אך גם במקרה זה היצרנית מיעטה בפרטים ובעוד זו של ה-MK II הייתה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ניתן להניח שהפעם פורד תציע תיבה סיקוונסיאלית עם 6 הילוכים וזאת לאור אזכורי מרוץ הלה-מאן הרבים ובדומה לגרסת הלה-מאן של ה-GT MK II.
פורד GT Mk IV תיבנה באופן ידני ומחירה ההתחלתי יעמוד על 1.7 מיליון דולר (לעומת 1.2 מיליון ל-Mk II). מסירות ראשונות מתוכננות לסוף חודשי האביב 2023. היא תיוצר במהודרה מוגבלת של 67 יחידות, הומאז' ל-GT40 Mk IV שניצחה את מרוץ הלה-מאן ב-1967, בדיוק כמו קודמתה, ה-MK II שניצחה את המרוץ ב-1966 וקטעה את רצף הנצחונות של פרארי שנמשך 6 שנים.
פורסם לראשונה ב- 11.12.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות