פורד פיאסטה כבר הרבה זמן לא נמצאת איתנו, למרות שבמקומות מסוימים באירופה היא דווקא נוחלת הצלחה. לעומת זאת, פורד פומה - רכב הפנאי שמבוסס על הפיאסטה - מתחיל להימכר בימים אלו בישראל, ויתפוס את מקומות כדגם הכניסה של המותג בארץ, מתחת לפוקוס המשפחתית.
עם אורך של 418-420 ס"מ (בהתאם לגרסה), פורד פומה יהיה קצר מג'יפונים כמו פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק או סקודה קאמיק, ויהיה ארוך רק במעט מפולקסווגן טי קרוס. מימד הרוחב (180 ס"מ) דווקא נדיב יחסית, אך הגובה מצומצם ועומד על 155 ס"מ בלבד. נפח תא המטען עומד על 416 ליטרים, נתון שכולל חלל אחסון מתחת לרצפת תא המטען - אך בניגוד לדגמים המוצעים בחו"ל, שמגיעים עם ערכת ניפוח במקום גלגל חלופי ועם אפשרות לשטיפת התא התחתון (ופקק ברצפה לריקון המים), הפומה ישווק בישראל עם גלגל חלופי שמקטין מעט את נפח תא המטען. המרווח הפנימי, מהתרשמות ראשונית, מצומצם ביחס למרבית הדגמים בקטגוריה.
פורד פומה ישווק בישראל עם המנוע היחיד בהיצע של
היצרן שמשודך לתיבה אוטומטית. מדובר במנוע טורבו-בנזין שמוכר מהפוקוס, עם 3 צילינדרים ונפח של 1,000 סמ"ק. ההספק עומד על 125 כ"ס והמומנט עומד על 17.3 קג"מ, נתון שיכול לטפס עד ל-20.4 קג"מ באופן זמני במצב של גדישת יתר.
תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, שמגיעה ארצה לראשונה בדגם של פורד, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, עומדת על 16.4 ק"מ לליטר.
הפומה יוצע ב-3 גרסאות ובשני סגנונות עיצוביים. גרסת הבסיס, טיטניום, מציגה עיצוב בסגנון שקורץ יותר לעולמות השטח עם קשתות בתי גלגלים שחורות, פסי גגון ופגושים בעיצוב שמזכיר מיגון גחון. ה-ST ליין, לעומתה, כוללת יותר חלקי מרכב בצבע הרכב, פגושים ושבכה קדמית בעיצוב שונה, סופית אגזוז בולטת וגימורים ספורטיביים בתא הנוסעים כמו תפרים אדומים, גלגל הגה קטום ודוושות אלומיניום.
מפרט האבזור של הטיטניום כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס, חישוקי "17 קלים, תאורת לד, מראות עם קיפול חשמלי וחיישני חניה היקפיים עם מערכת לחניה אוטומטית.
גרסת ה-ST ליין מוסיפה גם הנעה בכפתור, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים ולוח מחוונים דיגיטלי, ואילו גרסת ה-ST ליין X הבכירה מגדילה את חישוקי הגלגלים ל-"18 ומוסיפה למפרט גם גג שמש פנוראמי, חיישני גשם, מערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים מתוצרת B&O, בקרת אקלים, טעינה אלחוטית לסלולארי, מראה נגד סנוור וריפוד עור משולב בד.
מפרט אביזרי הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעת עייפות, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת לסיוע בהתחמקות מפני התנגשות.
פורד פומה - מחירים:
פורד פומה טיטניום יעלה 127,900 שקלים
פורד פומה ST ליין יעלה 133,900 שקלים
פורד פומה ST ליין X יעלה 144,900 שקלים
בנוסף, ניתן יהיה לבחור בצביעה דו גוונית בתוספת של 4,000 שקלים או במושבי עור בשילוב בד עם עיסוי בעלות של 4,500 שקלים - בגרסת הטיטניום בלבד.
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות