קצת פחות משנה חלפה מאז נחשפה פורד פוקוס בדור הרביעי והחדש שלה, וכעת חושפת פורד את גרסת הביצועים שלה, שכמו בעבר תוצע במרכב האצ'בק וסטיישן.
מנוע וביצועים
הדור החדש זוכה למנוע טורבו-בנזין בנפח 2.3 ליטרים המספק 280 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מירבי העומד על 42.8 קג"מ ברצועה צרה יחסית של 3,000-4,000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת קצת פחות מ-6 שניות - זמן מדויק לא פורסם. לעומת הדור הקודם מדובר בתוספת של 300 סמ"ק, 30 כ"ס וקצת יותר מ-6 קג"מ.
בנוסף תוצע ה-ST גם בגרסת דיזל, עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים. ההספק עומד על 190 כ"ס והמומנט עומד על 40.7 קג"מ ב-2,000-3,000 סל"ד.
את הפוקוס ST ניתן יהיה לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית, שתציע כאופציה טכנולוגיית "גז ביניים" עצמאית, או עם תיבה אוטומטית בעלת 7 הילוכים (לעומת 8 הילוכים בפוקוס הרגילה) ומנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה.
צריכת הדלק עומדת על 14.9 ק"מ לליטר במסלול משולב (12.5 ק"מ לליטר לגרסה האוטומטית). צריכת הדלק בגרסת הדיזל עומדת על 20.8 ק"מ לליטר מרשימים.
פורד מציינים כי בפוקוס ST החדשה הוטמעה טכנולוגיית Anti-Lag לטובת צמצום השהיית הטורבו. המערכת משאירה את המצערת פתוחה לזמן קצר כשהנהג מרים את הרגל מדוושת ההאצה, וכך נשמרים הלחץ וזרימת האוויר במערכת הגדישה. הבלמים הקדמיים יהיו בקוטר של 330 מ"מ ועם קליפר שתי בוכנות ואילו האחוריים בגודל 302 מ"מ. בנוסף לכך ל-ST גם דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, בולמים אדפטיביים לטובת שיפור התנהגות הכביש ובקרת שיגור שתוצע כאופציה בחבילת הביצועים.
ל-ST בורר מצבי נהיגה עם שלושה מצבים - מצב רטוב/חלק, נורמלי וספורט. חבילת הביצועים מוסיפה מצב "מסלול" עם אפשרות להתאמה אישית של תגובת דוושת ההאצה, ההגה, הבולמים, תיבת ההילוכים, הדיפרנציאל ובקרת היציבות.
עיצוב
העיצוב החיצוני ספורטיבי ומוחצן, כצפוי. הפגוש הקדמי אגרסיבי יותר עם שבכה קדמית מושחרת וסמל ST. בפגוש האחורי ניתן למצוא שני פתחי מפלט בצדדים ומעליו ספוילר אחורי. חישוקים קלים יוצעו בגודל 18 או 19 אינץ' עם קליפרים בצבע אדום (בחבילת הביצועים). הפוקוס ST החדשה תציע את שני הצבעים כחול "ביצועים" וכתום "זעם", זאת בנוסף ללבן "קפוא", אפור "מגנטי", אדום "מרוץ" ושחור "צל".
בפנים הרכב ישנו הגה בעיצוב ספורטיבי, סמלי ST, דוושות אלומיניום ומושבים ספורטיביים מבית Recaro.
אביזרים ובטיחות
לפורד פוקוס ST מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 8 אינץ'. למערכת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וכן תצוגה עילית.
בתחום הבטיחות תציע ה-ST בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית זחילה בפקקים, התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, מערכת זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת חניה אוטומטית (כולל העברת הילוכים בגרסה האוטומטית) וכן מערכת התחמקות ממכשול הכוללת התערבות אוטונומית בהיגוי.
מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי פורד פוקוס ST לא תגיע לישראל - אך מנסיון העבר, יתכן ונפגוש כאן מכוניות כאלו שיגיעו ביבוא אישי או מקביל.
לדגמי פורד בישראל – פורד
פורסם לראשונה ב- 18.02.19
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות