אחת המכוניות החשובות בשוק הרכב הישראלי בפרט והאירופי בכלל - עוברת שדרוג מהותי. לקראת תערוכת ז'נבה, שווייץ, עוברת פורד פוקוס מתיחת פנים משמעותית, וזאת כארבע שנים לאחר שנחשפה בתערוכת המכוניות הבינלאומית בדטרויט, מישיגן שבארה"ב.
השינוי המהותי ביותר לעין הוא המעבר לעיצובי החזית החדשים של פורד. העיצוב הזה הותאם לדגמי הפוקוס ויתר דגמי החברה ממכוניות הספורט הנדירות של אסטון מרטין הבריטי, שהיה בעבר בבעלות היצרן הגדול. החידוש כולל גריל טרפזי רחב ומרשים ופנסי חזית מלוטשים.
גם בתוך תא הנוסעים ישנם חידושים מהותיים. תא הנוסעים עצמו עבר עידון שכולל בעיקר הפחתה בעומס הכפתורים. אחד המרכיבים בפישוט נמצא במערכת מולטימדיה חדשה, בשם Sync 2, שמשדרגת את התיאום בין הטלפון הנייד ובין מערכת הבידור והניווט במכונית. המערכת כולל מסך מגע שמיועד להציג שפע של מידע בפשטות יחסית, וגם הפעלה קולית משופרת. הפוקוס תוצע מעתה גם עם מערכת משופרת של בקרת שיוט אשר שומרת מרחק מהמכונית שלפנינו.
חידושים חשובים נמצאים מתחת למכסה המנוע, אם כי לא ברור אם ומתי יהיו רלוונטיים לישראל. פורד פוקוס המעודכנת מצטיידת בשני מנועים חדשים, אחד בנזין ואחד דיזל, ושניהם בנפח של 1.5 ליטר. המנועים הללו, מוגדשים במגדש טורבו, מייצרים בין 105 ו-180 כ"ס ואמורים להיות חסכוניים במיוחד בדלק.
לצד המנועים החדשים מוצע מנוע האקובוסט, טורבו-בנזין, בנפח של ליטר אחד בלבד, שמייצר בין 100 ל-125 כ"ס. המנוע הזה יוצע בשנה הבאה גם עם תיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים. פורד ממשיך להציע בעולם את מנועי ה-1.6 ליטר שמוכרים גם לשוק הישראלי ובתפריט - גם הגרסה החשמלית של פורד פוקוס, עם מנוע שמספק את המקבילה ל-145 כ"ס.
גם בתחום התנהגות הכביש טיפלו אנשי פורד והם מצהירים כי עבדו מחדש על מערכת המתלים, כי הקשיחו את החלק הקדמי של השלדה וגם כיוונו מחדש את פעולת בולמי הזעזועים וגם את פעולת ההגה ומערכת בקרת היציבות.
טרם נמסר מתי ייחלו מכירותיה של פורד פוקוס המעודכנת בישראל.
לדגמי פורד בישראל -
פורד פורסם לראשונה ב- 24.02.14
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות