פורד פוקוס סטיישן, להיט מכירות באירופה ועוף מוזר אצלנו, מגיעה לישראל במחיר אטרקטיבי. האם בכוחה לעורר את פלח השוק אשר כה לא חביב על הישראלים?
מאת: טל ברונפר
פורסם 08.01.09
אין מה לעשות – מכוניות סטיישן פשוט לא מצליחות בישראל. כנראה שיש משהו במרכב הארוך והפרקטי שמרתיע את הקהל הישראלי. יבואנים רבים ניסו והתייאשו. אבל כשדלק מוטורס, היבואנית המצליחה של מאזדה ופורד, מחליטה להביא את גרסת הסטיישן של פורד פוקוס [לחוות דעת על הרכב החדש - פורד פוקוס סטיישן] המצליחה – כנראה שלא כל התקוות אבדו.
פורד פוקוס סטיישן. שימושיות מוגברת / צילום: יצרן
גרסת הסטיישן השימושית של פורד פוקוס, המשפחתית האירופאית המצליחה של היצרן, מגיעה אלינו באיחור אופנתי, לאחר שכלל היצע פורד פוקוס עבר מתיחת פנים בתחילת 2008. מכנית, פורד פוקוס סטיישן זהה לאחיותה מרובעות ומחומשות הדלתות, אך פתיחה של תא המטען מגלה נפח מכובד מאוד של 500 ליטר. אורכה של גרסת הסטיישן עומד על 447 ס"מ – ובכך, היא קצרה בסנטימטר בודד מגרסת הסדאן בעלת ארבע הדלתות, אך כאמור – תא המטען גדול משמעותית.
אך ההפתעה הגדולה היא המחיר. בדלק מוטורס מכריזים על תמחור אגרסיבי, ומבטיחים כי פורד פוקוס סטיישן תתחרה בקבוצה 2 הנפוצה בציי ליסינג – הווי אומר תג מחיר של 111,000 שקלים – זהה לגרסאות הסדאן וההאצ'בק, וברמת גימור דומה – טרנד הבסיסית, עם מנוע 1.6 ליטרים והספק של 100 כוחות סוס. לעת עתה זו תהיה הגרסה היחידה שתשווק בארץ הקודש. צעד זה דומה לנעשה עם פורד מונדיאו סטיישן – המתומחרת באופן זהה לגרסת הסדאן אך מציעה שימושיות מוגברת.
לדגמי פורד בישראל - פורד
פורסם לראשונה ב- 08.01.09
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות