הייתה התלבטות קשה לגבי השם. בהתחלה קראו לה וורב
בסוף החליטו לחזור לשם ההיסטורי – פורד פיאסטה
[לחוות דעת על הרכב החדש - פורד פיאסטה].
פיאסטה - שם היסטורי ומדיף נינוח לא הכי אטרקטיבי: מכונית סטודנטים במקרה הטוב, עגלה מחלידה במקרה הפחות טוב. אבל באירופה היא נמכרת כבר משנת 1976 ובקצב לא רע – 12 מיליון ממכוניות עד היום. רק בשנה החולפת מכרה פורד יותר-350 אלף פיאסטות ולמעשה זה הדגם השני הכי נמכר של היצרן באירופה, אחרי הפוקוס.
אז מה אנחנו יכולים לספר על הפיאסטה החדשה?
היא מבוססת על הפלטפורמה של מאזדה 2. וזו כבר בשורה חיובית – שלדה קלה ומוכשרת. הקונצפט הכמעט סופי של המכונית הוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2007. המכונית המוגמרת ותחת השם הרשמי פיאסטה מוצגת במארס 2008 בתערוכת ז'נבה.המכונית תיוצר בגרמניה ובספרד. היא תשווק גם בארצות הברית משנת 2010.
בעיצוב אין הרבה קשר למכונית הקודמת וטוב שכך. פיאסטה החדשה היא מכונית נועזת, מרשימה, דינמית ואנרגטית גם כשהיא במצב סטטי. בולט ומרשים במיוחד הוא כונס האוויר הגדול – הלוע השחור – שמתחת לפגוש הקדמי. מהחרטום נמשך בתנופה אחת קו אלכסוני לעבר הזנב של המכונית. בפורד קוראים לזה "עיצוב קינטי". מה שבטוח, זוהי הפיאסטה היפה ביותר בתולדות הדגם.
הדור החדש של פורד פיאסטה הוא גם כנראה הבטוח ביותר: 5 מתוך 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP.
פיאסטה 2009 תשווק בגרסת שלוש דלתות וחמש דלתות. המנועים הם מסוג בנזין בנפח 1.25, 1.4 ו-1.6 ליטר. או דיזל 1.4 ו-1.6 ליטר.
השיווק של פיאסטה הקודמת נכשל בישראל והופסק. הפיאסטה החדשה תגיע לישראל בעוד מספר חודשים. תג מחיר טרם נקבע.
לדגמי פורד בישראל - פורד ישראל
פורסם לראשונה ב- 15.02.08
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות