פורד פיאסטה זכתה בחודשים האחרונים להתעניינות גוברת בישראל בזכות הגרסה הידנית החדשה שנמכרת ב-75,500 שקל. גם הגרסה האוטומטית נמכרת בשנים האחרונות בכמויות נאות, בעיקר לציי רכב, אך זו זכתה לביקורות בשל השילוב העצל של המנוע ותיבת ההילוכים. בקרוב, כך נמסר מדלק מוטורס, תגיע הפיאסטה לישראל עם מנוע חדש בגרסה האוטומטית.
פורד פיאסטה המחודשת פוערת פה ענק / צילומים: יצרן
החידוש מתחת למכסה המנוע יהיה רק החותמת הסופית במסגרת שורה ארוכה של חידושים שעוברים על הפיאסטה. מתיחת הפנים שתוצג בפריז "תלביש" על הפיאסטה את החרטום החדש של דגמי פורד, ששואב השראה ממכוניות הספורט של אסטון מרטין (בבעלות פורד). פורד B מקס שנחשפה לאחרונה והמונדיאו החדשה שתוצג בקרוב עוטות אף הן את המראה החדש, שיגיע בהמשך לדגמים נוספים של החברה.
מתיחת הפנים של הפיאסטה לא פסחה גם על תא הנוסעים, שעבר שדרוג מקיף וכעת הוא דומה לזה של פורד פוקוס. רשימת האבזור כוללת פריטים שימושיים כמו מערכת שמע עם ממשק בלוטות' בהפעלה קולית, מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה ומערכת המזעיקה את שירותי ההצלה בעת תאונה. המערכת האחרונה תוצע כרגע באירופה בלבד.
פורד פיאסטה המחודשת תקבל מנוע טורבו חדש וחסכוני בנפח 1.0 ליטר מסדרת ה"אקובוסט" של פורד, אותו מנוע שקטף את תואר "מנוע השנה באירופה" לשנת 2012. כרגע לא ברור אם המנוע המסקרן יגיע לישראל, אך מחברת "דלק מוטורס" נמסר ל-iCar כי נשקלת האפשרות של ייבוא הפיאסטה עם המנוע החדש בשידוך לתיבה אוטומטית, וגם אם המהלך לא יצא לפועל - מובטח שדרוג של המנוע הנוכחי וייתכן גם שדרוג של תיבת ההילוכים. בגרסה הידנית כרגע אין שינוי, והיא תמשיך להימכר עם מנוע בנפח 1,250 סמ"ק. הפיאסטה המחודשת תגיע לישראל בחודש ינואר 2013.
לדגמי פורד בישראל - פורד
פורסם לראשונה ב- 05.09.12
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות