פורד קוגה נמצא איתנו כבר כ-3 שנים, כלומר הגיע הזמן להתחדש לקראת המחצית השניה של חיי הדור. היום מפרסמת פורד על מתיחת פנים שעבר הפורד אקסייפ - מקבילו האמריקאי והכמעט-זהה-לחלוטין של פורד קוגה שלנו.
, התווספו מנועי אקו-בוסט חדשים וגם פותחה מערכת מולטימדיה חדשה עם אפליקציה ייעודית.
על העיצוב של האסקייפ מעט קשה לחוות דעה, כי טרם ידוע אם הקוגה יחלוק איתו את העיצוב כפי שהיה עם זה הנוכחי או שמא יקבל עיצוב מעט שונה ופחות עמוס פסי אלומיניום וכרום שמזכירים מאוד את עיצובו של האדג' החדש. בכל אופן, העיצוב כעת מעט פחות עגלגל ויותר זוויתי ומזכיר ולא במעט את אותו האדג' וגם את פורד פיוז'ן, אותה אנחנו מכירים כמונדיאו החדשה. בתא הנוסעים השינויים פחות דרמטיים ומציגים עיצוב "פורדי" אופייני ששואב השראה מהפוקוס. מתיחת הפנים מביאה עימה לראשונה גם את האופציה לרכוש "חבילת מראה ספורט" שתוסיף אי אילו נגיעות לעיצוב החיצוני.
פורד אסקייפ (קוגה). יותר כרום שמזכיר את האדג'
אבל הבשורה במתיחת הפנים רחוקה מלהיות העיצוב החדש ורוב השינויים נמצאים מתחת לפני השטח. האסקייפ החדש מקבל חבילת טכנולוגיה מרשימה מאוד עם מערך בטיחות אקטיבית מקיף שכולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חניה אוטומטית משופרת - אם כי עדיין נטולת יכול עצמונית מלאה, תיקון סטיה מנתיב והתרעה על עייפות הנהג. כל המערכות הללו מצטרפות למערכות שכבר מוצעות באסקייפ, מערכות כגון ניטור שטחים מתים במראות, מעבר אוטומטי בין אורות נמוכים לגבוהים ועוד.
פורד אסקייפ (קוגה). תא הנוסעים נשאר דומה, האבזור - ממש לא
גם רשימת אבזור הנוחות התארכה עם מערכת מולטימדיה SYNC חדשה ואפליקציה ייעודית שפותחה במיוחד עבורה ומקבלת את השם המחייב SYNC Connect. האפליקציה מאפשרת גישה לנתונים שונים של הרכב כגון מיקום החניה, כמות הדלק שנותרה במיכל ואפילו ביצוע פעולות כמו פתיחה או נעילה של דלתות הרכב מפחות או יותר כל מקום אחר בעולם. בגדול לא ממש מועיל, אבל מגניב נורא.
פורד אסקייפ (קוגה). לא צריך את הרגל, אפשר לפתוח את תא המטען עם אפליקציה
בנוסף לכל הטכנולוגיה החביבה הזו, פורד לא שכחה מה מניע את הרכב, ומציעה שני מנועי אקו-בוסט חדשים עם האסקייפ המחודש. המנוע הראשון דוחס 1.5 ליטר ומפיק 180 כ"ס ו-25.6 קג"מ של מומנט בעוד נפחו של השני הוא 2.0 ליטר והוא מפיק 245 כ"ס ו-38 קג"מ. לצד שני מנועים אלו, תמשיך פורד להציע גם את מנוע ה-2.5 ליטר שאינו נמכר בישראל.
לדגמי פורד בישראל -
פורד
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות