פורשה חושפת את כל הפרטים על גרסת השטח של ה-911 המיתולוגית. רק 2,500 יחידות ייוצרו, המחיר לישראלים: 1.85 מיליון שקלים
מאת: ניר בן זקן
פורסם 20.11.22
אחרי התמונות החלקיות, פורשה חושפת באופן מלא את הגרסה החדשה בסוללה הבלתי נגמרת של 911. הפעם מדובר בגרסת כמו-שטח למכונית הספורט הותיקה, שתיוצר במהדורה מוגבלת של 2,500 יחידות בלבד. רק 3 מתוכן יגיעו לישראל וימסרו לקונים המאושרים תמורת 1.85 מיליון שקלים, לפני תוספות.
מה השתנה? הדקאר זוכה למערכת מיתלים ייעודית המאפשר מרווח גחון נדיב בכ-5 ס"מ מ-911 רגילה, עם אפשרות להגבה נוספת של 3 ס"מ. כציוד תקני יש מוטות מייצבים אקטיביים המאפשרים מהלך מתלה ארוך יותר במהירות נמוכה, והקשחה לנהיגה במהירויות גבוהות, כולל היגוי אחורי אקטיבי. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי סקורפיו AT אגרסיביים בעלי דופן קשיחה שמסוגלת להתמודד עם פגיעות אבנים שטח.
מערכת ההנעה מגיעה מגרסת GTS-4, מנוע בוקסר עם שישה צילינדרים ושני מגדשים בנפח 3.0 (480 כ"ס). תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד מעבירה את הכוח לכל הגלגלים באופן קבוע. היא תזנק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות והמהירות המרבית שלה מוגבלת ל-240 קמ"ש (50 קמ"ש פחות מה-GTS4) בגלל צמיגי השטח.
לבורר הנהיגה נוספו שני מצבים, 'ראלי' המתעדף את העברת הכוח לאחור ו'שטח' לטובת נסיעה בקרקע חלקה כמו בוץ או חול. בשני המצבים יש מערכת בקרת שיגור ייעודית המסייעת לזינוק יעיל יותר על קרקע דלת אחיזה.
היא גם נראית קרבית יותר עם פגושים שונים מלפנים ומאחור הכוללים גם אוזני גרירה, פסי הגנה סביב בתי הגלגלים וספוילר אחורי קבוע, בעוד מכסה תא המטען מלפנים עשוי קרבון כמו ב-GT3. גם תא הנוסעים דומה ל-GT3 עם צמד מושבי באקט וכלוב בטיחות. יש גם גגון ייעודי עם יחידות תאורה מלפנים ואפשרות לנשיאת 42 ק"ג עם התקנים ייעודיים לשפאלות חילוץ, ג'ריקן בנזין ושקע חשמל ייעודי.
פורשה גם תציע אפשרות לצביעה חיצונית זהה ל-911 שסיימה ראשונה בדקאר של 1984 - צבעי חברת הסיגריות רות'מנס שמימנה את קבוצת הראלי של החברה.
פורסם לראשונה ב- 20.11.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות