הדור השמיני של פורשה 911 קאררה, מכונית הספורט האייקונית, נחשף הלילה בלוס אנג'לס כשהוא נושא את שם הקוד "992". העיצוב, כמו תמיד, נותר נאמן למקור - אך הטכנולוגיה עולה מדרגה ואיתה גם המחירים. מהיבואנית הישראלית של פורשה נמסר כי ה-911 החדשה תנחת בישראל בחודש מרץ 2019, במחירים שמתחילים ב-1,100,000 שקלים לגרסת ה-S (התייקרות של 51,000 שקלים) או ב-1,170,000 שקלים לגרסאות ה-4S עם ההנעה הכפולה (התייקרות של 81,000 שקלים).
פורשה עדיין לא מפרסמת את כל הפרטים על ה-911, כך שהמימדים עדיין לא ידועים לנו בשלב זה - אבל מבט חטוף בתמונות מספיק כדי להבין שהעיקרון נותר דומה. העיצוב מצד אחד השתדרג עם מספר פריטים מודרניים, אך הקו הכללי דומה יותר לדגמי פורשה משנות ה-70. הבליטה בקצה הקדמי של מכסה המנוע הפכה מחודדת יותר, השיפוע של השמשה האחורית התמתן וידיות הדלתות מוטמעות כעת בתוך גוף הרכב - ונשלפות חשמלית בעת הצורך.
מאחור מקבלת ה-911, כמו יתר דגמי פורשה, את יחידת התאורה שנפרסת לכל רוחב הספוילר. הפגושים המוגדלים, שעד כה הוצעו רק בגרסאות הקצה, ישולבו מעתה בכל הגרסאות. למעט החזית והחלק האחורי, גוף הרכב יהיה עשוי כולו מאלומיניום. באופן מעניין, חישוקי הגלגלים יציעו מידות שונות מלפנים ומאחור - במקרה של הקאררה S מדובר ב-"20 מלפנים ו-"21 מאחור.
גם תא הנוסעים עבר חידוש מקיף, עם קווים נקיים וישרים. במרכז העניינים נמצא מסך בגודל 10.9 אינץ', ללא מסגרת, אשר שולט על מרבית מערכות הרכב. מתחתיו ישנם 5 לחצנים פיזיים אשר מאפשרים מעבר מהיר לפונקציות העיקריות.
ועכשיו - לתכל'ס. פורשה חושפת בשלב זה את הקאררה בגרסאות ה-S, שכמו בדור הקודם יציעו מנועי טורבו בנפח 3.0 ליטרים. ההספק עלה מ-420 ל-450 כ"ס, ובהתאם התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-0.4 שניות. גרסת ההנעה האחורית מסיימת את המיאוץ הקלאסי בתוך 3.7 שניות, בעוד גרסת ההנעה הכפולה עושה זאת מהר יותר בעשירית השניה.
חבילת הספורט כרונו, שכוללת בקרת שיגור ותוכנות שונות לניהול המנוע ותיבת ההילוכים, מקצצת עוד 2 עשיריות השניה בתאוצה ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית חוצה את רף ה-300 קמ"ש וצריכת הדלק נעה בסביבות ה-11 ק"מ לליטר, על פי נתוני היצרן.
צפייה בתוכן פורשה 911 החדשה נחשפת
כל גרסאות ה-911 יוצעו עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (PDK) בעלת 8 הילוכים. בהמשך הדרך יוצעו גם גרסאות ידניות, וכמובן גם כל יתר הגרסאות שמקובל לפגוש במשפחת ה-911: בגרסאות הבסיס ההספק צפוי להשתפר במעט מ-370 הסוסים שקיימים שם כיום, ולאחר מכן יצטרפו גם גרסאות קצה ספורטיביות, גרסאות קבריולה, טארגה ואחרות.
פורשה מציגה ב-911 עוד מספר חידושים טכנולוגיים מסקרנים. המערכת החדשה נקראת בשם "מצב רטוב" (Wet mode): היא מזהה מים על הכביש, מכיילת בהתאם את ההתערבות של מערכות הבטיחות ובקרת היציבות ושולחת אזהרה לנהג - שיכול בלחיצת כפתור לבקש מהרכב לעבור למצב של נהיגה בדגש על הבטיחות. במצב זה מערכות הבלימה האוטונומית נערכות לאפשרות של התנגשות עם עצמים נעים.
בנוסף תציע ה-911, כאופציה בלבד, מערכת לראיית לילה הכוללת מצלמה תרמית - מה שודאי יעורר זכרונות נוסטלגיים אצל בוגרי יחידות מסוימות בצה"ל.
להשלמת החבילה הטכנולוגית מציעה פורשה עוד 3 אלמנטים מעניינים: אפליקציית Road Trip לתכנון וארגון טיולי נהיגה, "עוזר אישי" בשם פורשה 360+ שמהווה למעשה מוקד שירות יוקרתי וגם - שימו לב - מחשבון פליטת מזהמים. ללא ספק פריט נדרש במכונית ספורט ממוקדת.
נו נו ...
רגע, משעמם לי עכשיו?!
אכן כן משעמם קצת...
הכסף יושב לו שם ומחכה שהאהבל גונדי יבוא ויזרוק אותו על איזה גוש ברזלים וגומיות....
וואללה אני זה הוא, הקליינט אליו מכוונים היצרנים
של הסוכרייה המתוקה להחריד הזו...
הטיפול שיניים אבל אוייש...
עזבו שטויות..
חיים פעם אחת...
יאללה בואו נעשה את זה...נקפוץ מהגג...
כי תאכלס שום דבר לא ימלא את נפשו הריקה של גונדי המיוסר מרוב כל!!