דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורשה 911 יורדת לשטח

Getting your Trinity Audio player ready...


לא רק למבורגיני: פורשה תחשוף בקרוב גרסת שטח קרבית ל-911 האגדית, תחת השם "דקאר" - אך לא במטרה להתחרות במירוץ המפורסם, אלא לציון הניצחון הראשון של פורשה במהדורת 1984 של מירוץ השטח הקשוח בעולם. אז זו הייתה 911 הראשונה שזכתה למערכת הנעה כפולה.

פורשה 911 דקאר

לדברי פורשה, אב הטיפוס למכונית החדשה, על בסיס פורשה 911 הנוכחית (992), ביצע יותר מ-10,000 ק"מ של מבחנים מפרכים בתנאי שטח, החל משלג וקרח בארכיפלג השוודי, דרך דיונות חול ושבילי פודרה מדבריים באיחוד האמירויות ובמרוקו, לצד זמן איכות במסלול הניסויים שאטו דה לאסטורס בצרפת המכיל (גם) שבילי כורכר מגוונים ומשמש לבחינת רכבי מרוצי ראלי.

פורשה 911 דקאר

על כיול המכונית חתומים נהגי המירוץ המפורסמים וולטר רוהל (פעמיים אלוף עולם בראלי) ורומן דומא (פעמיים מנצח 24 שעות של לה מאן, ארבע פעמים מנצח 24 השעות של נורבורגרינג) ונהגי המבחן של פורשה האחראים לניפוץ סדרתי של זמני הקפה בנורבורגרינג - לארס קרן ויורג ברגמייסטר.
פורשה לא חושפת עדיין פרטים טכניים אודות השינויים לגרסת השטח בהשוואה ל-911 הרגילה. אבל מהתמונות המתפרסמות ניתן להבחין כי היא תקבל מרווח גחון משופר הודות למיתלים שונים, פסי הגנה סביב למרכב וצמיגי שטח ייעודיים. פורשה גם תציע גגון ייעודי לטובת נשיאת גלגל רזרבי, מיכל דלק ושפאלות חילוץ, עם פס תאורת לד בחלקו הקדמי.

פורשה 911 דקאר

מערכת ההנעה תהיה כפולה קבועה בכיול ייעודי, עם תוספת מצב נהיגת שטח בבורר הנהיגה. עם זאת, עדיין לא ברור באיזה גרסאות מנוע היא תוצע. לפי הערכות הן יהיו מקבילות להיצע הקיים, כלומר בוקסר שישה צילינדים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר, עם טווח הספק שעשוי לנוע מ-385 כ"ס שיש לקררה הבסיסית ועד 480 כ"ס ב-GTS. גרסאות טורבו וטורבו S יעשו שימוש במנוע 3.7 ליטר עם 580 ו-650 כ"ס בהתאמה. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה