כשפורשה קאיין הושק לפני קצת יותר מ-10 שנים, רבים עיקמו את אפם והעבירו ביקורת על ה"התמסחרות" של פורשה. לאחר שושלת מפוארת של מכוניות ספורט מיתולוגיות, הקאיין היה הרכב הראשון של פורשה שאיננו ספורטיבי. כיום, ספק אם יש מישהו שיכול להתווכח עם ההצלחה של הקאיין. רכב השטח מבוסס הטוארג הפך בתוך זמן קצר לדגם הנמכר ביותר של היצרנית הגרמנית, וההצלחה שלו הביאה את פורשה לייצר לו אח קטן ומעט יותר זול - פורשה מקאן.
המקאן הוצג בעולם ממש לאחרונה, אך היבואנית הישראלית "מכשירי תנועה" לא המתינה וכבר הודיעה על התחלת השיווק. המחירים יתחילו ב-585,000 שקל לפורשה מקאן S ומקאן S דיזל, כאשר גרסת הטורבו תעלה 845,000 שקל. המקאן S יצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטרים, בהספק של 340 כ"ס. המומנט עומד על 46.9 קג"מ, והביצועים מצוינים עם 5.4 שניות ל-100 קמ"ש. גרסת הדיזל, שתתומחר כאמור באופן זהה, מצוידת אף היא במנוע 3.0 ליטר טורבו - אך כאן ההספק עומד על 258 כ"ס, והמומנט נעצר על 59.1 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסת הדיזל אורכת 6.3 שניות. גרסת הטורבו, שתהיה הבכירה בהיצע הדגמים בשלב זה, תצויד במנוע 3.6 ליטר בהספק של 400 כוחות סוס, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות.
פורשה מקאן מבוסס על אודי Q5, והוא ארוך ממנו ב-6 ס"מ. גם במימד הרוחב המגאן יהיה גדול מה-Q5 אך קטן מהקאיין, ובמימד הגובה יהיה המקאן נמוך משניהם.
המחירים בישראל גבוהים מן המצופה, לאור התמחור של דגמים מתחרים כמו ריינג' רובר איווק ואודי Q5 בעצמו. למעשה, הפער כיום בין המקאן לגרסה הבסיסית של הקאיין עומד על 34,000 שקל בלבד. בעוד אצלנו המקאן זול מהקאיין ב-5.5% בלבד, בשוק האמריקאי קיים פער של יותר מ-11% בין הדגמים. בהמשך צפויה לצאת לשווקים גם גרסה בסיסית למקאן (ללא S), מה שככל הנראה יוריד מעט את המחירים.
לדגמי פורשה בישראל -
פורשה
פורסם לראשונה ב- 03.12.13
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות