הדור השלישי של פורשה קאיין נחשף אמש בשטוטגרט. הפעם מדובר בבשורה הרבה יותר קל לעיכול - לא בגלל שהקאיין הפך להיות 911, אלא פשוט בגלל שהתרגלנו. כשהקאיין הראשון נחשף לפני 15 שנה, עולם הרכב הזדעדע מעצם המחשבה על רכב פנאי הנושא את סמל פורשה. כיום, כשיש רכבי פנאי למזראטי, בנטלי ואפילו למבורגיני ופרארי מדברות על תכניות כאלו, שומו שמיים, קל הרבה יותר להבין את הצורך ברכב כמו פורשה קאיין.
מדובר הפעם בדור חדש לגמרי לקאיין, המתבסס על פלטפורמת ה-MLB של קבוצת פולקסווגן - אותה פלטפורמה המשרתת את אודי Q7 ובנטלי בנטאיגה. מבחינת המימדים, השינוי לא דרמטי: הקאיין החדש צמח ב-6.3 ס"מ לאורך (491.8 בסך הכל), הגובה קוצץ ב-9 מ"מ ובסיס הגלגלים נותר זהה עם אורך של 289.5 ס"מ. המשקל העצמי קוצץ ב-65 ק"ג לעומת הקאיין היוצא, ונפח תא המטען עומד על 770 ליטרים.
היצע המנועים כולל בשלב זה שתי גרסאות בלבד. הגרסה הבסיסית של הקאיין מצוידת במנוע 3.0 ליטר טורבו עם הספק של 340 כוחות סוס (40 יותר מהקאיין היוצא) ומומנט של 45.8 קג"מ. אלו, בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה והנעה כפולה, מספיקים לו כדי להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות, בדרך למהירות מרבית של 245 קמ"ש.
הגרסה החזקה יותר, הקאיין S, מגיעה עם מנוע בנפח קטן יותר - 2.9 ליטרים, אך בסיוע צמד מגדשים מושג כאן הספק נהדר של 440 כ"ס, 20 יותר מהקאיין הקודם. המומנט המרבי עומד על 56.1 קג"מ, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות.
תיבת ההילוכים החדשה של הקאיין, כך על פי פורשה, תוכננה עם זמני תגובה מהירים יותר והילוכים נמוכים קצרים - במטרה לשפר את הביצועים בכביש ואת היכולות בשטח. הילוך שמיני ארוך אמור לשפר את תצרוכת הדלק בשיוט.
וזו לא ההצהרה היחידה של פורשה על יכולות שטח: בהמשך ההודעה מספרת היצרנית על בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה במצבי נסיעה שונים בבוץ, חצץ, חול או סלעים. הבורר שולט על חלוקת הכוח של מערכת ההנעה הכפולה, מתלי האוויר האדפטיביים ו"נעילות הדיפרנציאלים". מדובר, ככל הנראה, בנעילה אלקטרונית לנעילה המרכזית. כך או אחרת, לא היינו ממהרים לתכנן טיול שטח אתגרי במעבה הנגב.
עוד בפן הטכנולוגי, פורשה מצהירה על טכנולוגיות רבות שנלקחו מה-911 והפנמרה, כמו למשל ההיגוי האחורי - אך במקום לדווח על שיפור חדות הפניה או היכולת לנהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים, מספרת פורשה כי הקאיין החדש מציג שיפור ביכולת למעבר נתיב בכביש המהיר וכן כושר תמרון עדיף בסביבה העירונית. נו, מילא. עוד אלמנט שנלקח מה-911 הוא השימוש בצמיגים במידה שונה מאחור.
מערכת חשמל חדשה במתח גבוה של 48 וולט הפכה לטרנד החם של רכבי היוקרה, ואחרי שפגשנו אותה באודי SQ7, אודי A8 ומרצדס S קלאס, אנחנו פוגשים מערכת כזו גם בפורשה קאיין החדש. כאן המערכת מאפשרת שליטה חשמלית ולא הידראולית על מתלי האוויר ובולמי הזעזועים, כאשר אלו האחרונים מורכבים מ-3 בוכנות לכל אחד.
חדי העין אולי שמו לב לבלמים בתמונות, שמצוידים באופן לא שגרתי בקאליפרים בצבע לבן. אלו מרמזים על ציפוי חדש לדיסקים, עשוי טונגסטן-קרביד - מתכת חזקה במיוחד בעלת נקודת התכה שמגיעה בטמפרטורה של 2,870 מעלות צלזיוס. הציפוי החדש אמור לשפר את מקדם החיכוך ולהפחית את הבלאי של הבלמים, וכן להעניק ברק ייחודי לדיסקיות הבלימה.
בנוסף תוצע לרוכשים חבילת "ספורט כרונו", הכוללת בורר מצבי נהיגה שממוקם על גלגל ההגה, עם מצב התאמה אישית שמאפשר כיול שונה למפות המנוע ותיבת ההילוכים - וכך מקצר ב-3 עשיריות השניה את התאוצות ל-100 קמ"ש, בשתי הגרסאות. גם בקרת היציבות, מערכת ה-PSM, מקבלת אופי ספורטיבי יותר עם חבילת הכרונו.
באשר לטכנולוגיה ולאביזרים, פורשה קאיין מגיע כמצופה עם כל הארסנל הנדרש. תאורת הלד הקדמית מורכבת מ-84 גופי תאורה עצמאיים, המונעים סנוור והחזר אור מתמרורים; סביבת הנהג החדשה כוללת מסך מגע בטכנולוגיית FULL HD בגודל "12.3, עם חיבור אינטרנט וניווט אונליין. בלוח המחוונים שומרת פורשה על מחוון הסל"ד האנלוגי, אך זה מגובה בשני מסכי מגע בגודל "7 הנמצאים משני צדדיו.
בסעיף מערכות הבטיחות מציעה הקאיין מערכת ראיית לילה עם מצלמת הדמיה תרמית, סיוע למעבר נתיב, שמירת נתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים, נהיגה אוטונומית בפקקים, חניה אוטומטית, מצלמת 360 מעלות ובקרת שיוט אדפטיבית.
באופן מעט מפתיע, מיד עם חשיפת הדגם הודיעה היבואנית אורכיד ספורט קארס על התמחור ופתיחת ההזמנות. לקוחות שיזמינו את הרכב כעת יקבלו אותו לקראת חודש דצמבר הקרוב.
פורשה קאיין החדש - מחירים:
פורשה קאיין 3.0 ליטר יעלה 698,000 שקל
פורשה קאיין 2.9 ליטר S יעלה 920,000 שקל
לדגמי פורשה בישראל -
פורשה פורסם לראשונה ב- 30.08.17
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות