היה הרכב שהציל את פורשה ממשבר חמור בשנת 2002, ובלעדיו ספק אם היינו ממשיכים לראות מכוניות חדשות מדגמי הבוקסטר וה-911 המופלאים. כל זה לא סותר את העובדה שהקאיין הצליח להרגיז ולאכזב את חובבי המותג, שלא הבינו איך רכב פנאי מגודל יכול לשאת לשווא את שמה של פורשה.
אבל את הכסף לא מביאים חובבי הנהיגה, ופורשה המשיכה ותמשיך בעתיד לייצר רכבי פנאי. בתערוכת פריז בחודש אוקטובר תציג היצרנית הגרמניה את מתיחת הפנים לדור השני של הקאיין, שמעניקה לו עיצוב שמזכיר את האח הקטן - פורשה מקאן. ההמראה הכללי עבר עידון, וחלק גדול מהתפיחות המגושמות הצטמק מעט. הגריל הקדמי שטוח ו"רגוע" יותר, הפנסים האחוריים הוקטנו וקיבלו זוויות חדות, וגם הפגושים נראים קצת יותר אלגנטיים וקצת פחות מאיימים.
כדי לעצבן קצת יותר את חולי ההגה, הכריזה פורשה בראש ובראשונה על שיפור בנתוני צריכת הדלק של הקאיין. בפסגת ההיצע מבחינה זו עומדת גרסה חדשה, היברידית נטענת - לראשונה בקטגוריית ה-SUV פרימיום. הסוללה במקרה זה מעניקה טווח נסיעה שבין 18 ל-36 ק"מ, מה שמוביל לצריכת דלק ממוצעת של 35.3 ק"מ לליטר. הביצועים, לא צריך לחשוש, נותרו טובים מאוד: לצידו של המנוע החשמלי שוכן מנוע בנזין עם מגדש על בנפח 3.0 ליטר, וההספק הכולל של השניים הוא 416 כ"ס - מה שמספיק לתאוצה של 5.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
גרסת הבנזין, שתיקרא קאיין S, תצויד במנוע 3.6 ליטר עם שני מגדשי טורבו, ותייצר 420 כ"ס שיספיקו לתאוצה של 5.5 שניות במיאוץ הקלאסי. צריכת הדלק היא 12.6 קמ"ל. לא מסתפקים בזה? תוכלו לרכוש את גרסת הטורבו, עם מנוע V8 בנפח 4.8 ליטרים בהספק של 520 כ"ס - מה שיקצץ שניה שלמה בדרך הארוכה והמייגעת ל-100 קמ"ש. בנוסף יהיו גם 2 גרסאות דיזל, עם 262 או 385 כ"ס.
כל הגרסאות יצוידו בהנעה כפולה, פנסי קסנון, בקרת אקלים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט, ומערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה.
לדגמי פורשה בישראל -
פורשה פורסם לראשונה ב- 24.07.14
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות