באיחור לא ממש אופנתי, פורשה מציגה את הקאיין קופה. פורשה קאיין קופה מצויד באותן יחידות הנעה ואבזור כמו הקאיין המוכר, אך העיצוב כמובן דינאמי יותר. שיווקו של פורשה קאיין קופה מתחיל בעולם בימים אלו ומסירות ראשונות מתוכננות לסוף חודש מאי השנה. בישראל ההזמנות נפתחות באופן מיידי כאשר כלי רכב ראשונים יגיעו בסביבות יולי-אוגוסט 2019. המחיר יתחיל ב-769,000 שקלים.
ביחס לקאיין הרגיל, קווי העיצוב של הקאיין קופה חדים יותר, כאשר קו השמשה הקדמית וקורה A משופעים יותר וחלקו האחורי של הרכב שונה לגמרי מהדגם הרגיל עם גג המשתפל בחדות ומנמיך את הרכב ב-20 מ"מ.
בקצה השמשה האחורית מותקן ספויילר אקטיבי המתרומם עד לגובה של 13.5 ס"מ ממהירות של 90 קמ"ש. לעומת הדגם הרגיל, בקאיין קופה לוחית הרישוי האחורית מוקמה בפגוש ליצירת מראה נקי וקרוב יותר לקרקע. לקאיין קופה דלתות אחוריות בעיצוב שונה לאור התצורה החדשה והכנפיים רחבות יותר ב-1.8 ס"מ.
בפנים הרכב הספסל האחורי יגיע עם שני מושבים נפרדים, אך למי שירצה פורשה תציע ספסל אחורי סטנדרטי ללא תוספת מחיר. הנוסעים מאחור יושבים כ-3 ס"מ נמוך יותר מקאיין רגיל לטובת שמירה על מרווח ראש מספק.
אורכו של פורשה קאיין קופה עומד על 493.1 ס"מ (493.9 ס"מ בגרסת הטורבו קופה), רוחבו עומד על 198.3 ס"מ (198.9 ס"מ בטורבו), גובהו עומד על 167.6 ס"מ (165.3 ס"מ בטורבו) ובסיס הגלגלים עומד על 289.5 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 625 ליטר (ועד 1,540 ליטר בקיפול מושבים).
לעומת פורשה קאיין סטנדרטי הקופה ארוך ב-1.3 ס"מ ונמוך ב-2 ס"מ. הרוחב ובסיס הגלגלים זהים, אך נפח תא המטען קטן ב-145 ליטר.
מנוע וביצועים
בעת השקתו יוצע פורשה קאיין קופה עם שתי יחידות הנעה. המנוע הראשון הוא טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר בתצורת V6. ההספק עומד על 340 כ"ס ומומנט של 45.8 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6 שניות (5.9 שניות עם חבילת הספורט להפחת משקל) לכדי מהירות מקסימאלית של 243 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-10.7 ק"מ לליטר.
המנוע השני יוצע בפורשה קאיין טורבו קופה וגם הוא טורבו-בנזין אך הנפח עומד על 4.0 ליטר ובתצורת V8. ההספק עומד על 550 כ"ס והמומנט על 78.5 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות קצרות לכדי מהירות מקסימאלית של 286 קמ"ש. צריכת הדלק במסלול משולב עומדת על 8.8 ק"מ לליטר.
אביזרים
פורשה קאיין קופה יגיע עם אבזור סטנדרטי הכולל חישוקים בגודל 20 אינץ', חיישני חנייה היקפיים ומצלמת רוורס, מתלים אדפטיביים וחבילת ספורט כרונו. כמו כן יוצעו שני סוגי גגות, האחד פנוראמי כסטנדרט (בגודל 2.16 מ"ר) והשני עשוי קרבון לטובת הפחתת משקל. גג הקרבון יוצע במסגרת אחת מתוך שלוש חבילות הספורט הכוללת גם חישוקים קלים בגודל 22 אינץ', מושבים בדוגמה משובצת וגימורי אלקנטרה וקרבון ברחבי תא הנוסעים.
לצפייה בכל דגמי פורשה בישראל
פורסם לראשונה ב- 24.03.19
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות