הרכבים בקטגוריית המסחריות הקומפקטיות פונים לשני כיוונים. הראשון לשמש כמסחרית קלה לימי חול וכרכב משפחתי שימושי ונעים לסופי שבוע, השני כרכב מסחרי נטו. הדובלו של פיאט תמיד השתייך לקבוצה השניה, הוא גס בהשוואה למתחריו הצרפתיים, מתליו בנויים למשקלים כבדים ומנועו חזק אך מרעיש בחלל תא הנוסעים.
הדור החדש שהוצג בימים אלו מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ויוצע בגרסת נוסעים מפנקת (יחסית לרכב מסחרי ) וגרסת מטען "קרגו" לאלו שמחפשים רכב עבודה קשוח.
הדור הקודם של הדובלו לא זכה למחמאות על העיצוב הקובייתי משהו שלו. עם הדור החדש ברור כי מעצבי פיאט לקחו לתשומת ליבם את הביקורת. את התוצאה אומנם לא ניתן להגדיר כמוצלחת במיוחד או אפילו הרמונית אך ניכרת השקעה בעיצוב וניסיון להקנות לדובלו מראה קליל המתאים יותר לרכב פנאי מאשר למסחרית מרובעת. החזית בעלת גריל בולט ויחידות תאורה גדולות יוצרות מקנות לדובלו מראה כמעט מופתע אך בהחלט מצליחות לעורר עניין. בגרסת הנוסעים ישנו חלון גדול מאחור שיורד כמעט עד לפגוש וכאופציה מוצעים מגוון רחב של חישוקים – באמת התאמצו האיטלקים האלה.
פיאט דובלו. מסחרי או רכב פנאי?
תא הנוסעים של פיאט דובלו החדש מעוצב ביחס למוצאו המסחרי ומציע שילובי צבעים נועזים בגרסאות הנוסעים. מעבר לצבע יוצעו ללקוח פרטי אבזור כמו בקרת אקלים אלקטרונית, מערכת שמע איכותית ועוד הנדירים למדי בקרב המסחריות. עוד נמסר מפיאט כי איכות החומרים שופרה והדובלו החדש יוצע בגרסת חמישה או שבעה מושבים. מבחינה בטיחותית הדובלו יוצע עם מערכת בקרת יציבות וצפוי להשיג ציון טוב במבחני הריסוק של EuroNCAP.
בפיאט החליטו לקמץ בנושא המידות ולא לפרוש את כל הקלפים בהתחלה. הפרטים הבודדים שכן פורסמו מספרים לנו כי בסיס הגלגלים של הדור החדש התארך בלא פחות מ-18 ס"מ (!) ועומד על 275 ס"מ. מעבר לזה בפיאט מספרים בגאווה כי נפח תא המטען גדל לכדי 790 ליטרים נאים וכי דגם הקרגו המסחרי יוכל לשאת מטען בשקל של עד 1 טון, יותר מכל מתחריו.
פיאט דובלו. תא נוסעים מעוצב ומאובזר
היצע המנועים יכלול מנוע בנזין בודד בנפח 1.4 ליטר המפיק 95 כ"ס ומגוון מנועי דיזל מוכרים מבית היצרנית בעלי הספקים הנעים בין 90 ל-135 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידניות. אך הנה החידוש המרכזי עבוד הנהג הישראלי: בעתיד אחד מהמנועים ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים עם 6 יחסי העברה, אופציה ייחודית לקטגוריה שאותה מציע רק פולקסווגן קאדי היקר.
עוד חידוש מעניין יהיה בדמות גרסת 7 מושבים שיציע הדובלו. גרסה זו תשמש כתחליף זול למיניוואנים הבינוניים ואמורה להציע מרווח של ממש למבוגרים גם בשורה האחורית.
השיווק באירופה יחל באמצע שנת 2010 ואלינו הדובלו אמור להגיע מעט לאחר מכן. ככל הנראה הוא יוצע הדובלו עם מנוע דיזל ואולי אפילו עם מנוע הבנזין הקטן בגלל עידוד (או חוסר עידוד כלפי מנועי הדיזל) מצד המס הירוק. רמת המחירים צפויה להיות מעט גבוהה יותר מאשר בדגם המוחלף.
לדגמי פיאט בישראל - פיאט
פורסם לראשונה ב- 25.11.09
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות