אחד המהלכים החשובים ומסקרנים בשוק הרכב הישראלי השנה היה רכישת חברת "יפנאוטו", יבואנית סובארו, על ידי חברת סמל"ת, יבואנית פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט. כעת מסכמת חברת סמל"ת שנה ומכניסה לנתוניה גם את נתוני סובארו.
קבוצת פיאט כולה צמחה ב-16% בשנת 2013 ונתח השוק שלה עמד על 2.3%. פיאט עצמה רשמה גידול של 22.1% ומסרה 4,317 כלי רכב. בתחילת 2013 הוזל מחיר המחירון של פיאט 500 דרמטית והתוצאות ניכרות בשטח. מכירות ה-500 זינקו ב-141% וסך הכל נמכרו 1,197 מדגמי המיני האופנתית. פיאט קובו, המסחרית השימושית, רשמה קפיצה של149% וסך הכל נמסרו 1,088 קובואים. גם במקרה הזה הסיבה העיקרית לשיפור הנתונים הוא תמחור נמוך במיוחד וקמפיין פרסום אגרסיבי. מכירות הקובו נגסו במכירות הגרסה היותר מסחרית שלו, הפיורינו, שנמסר ב-39 יחידות ורושם צניחה של 82.8% ביחס ל-2012. הדוקטו המסחרי רושם ירידה קלה במסירות אך שומר על נתח שוק של 43% מכלל הרכבים בקטגוריה שלו. ואחרון חביב הדובלו המסחרי שמטפס ב-41% לעומת שנה שעברה.
פיאט 500. רבת המכר של פיאט ב-2013 / צילומים: יתיר דוידוביץ
אלפא רומיאו רושמת עלייה קלה מאוד של 2.9% במכירות. סך הכל נמסרו 410 ג'ולייטות (עלייה של 29%) ולעומתה נמסרו רק 90 מכוניות מדגם המיטו (ירידה של 36.2%). אבארט רושמת גידול מרשים במכירות. 51 קטנות חמות נמסרו ורשמו קפיצה של 45.7%. לנצ'יה, שטרם התברר מה יעלה בגורלה לאור האיחוד עם קרייזלר, צנחה צניחה חופשית של 89% ומסרה רק 17 כלי רכב השנה.
גם בסובארו העניינים משתפרים. הגידול במכירות עומד על 39.5%, ובאופן כללי נמסרו 2,720 מדגמי החברה היפנית. המכונית המפתיעה של המותג היא הפורסטר שהצליחה למסור 818 כלי רכב. כמות מרשימה לג'יפון לא זול בכלל. כניסתה של האימפרזה המשפחתית ביולי ומכירות ערות של ה-XV היוו את עיקר השינוי.
אלפא רומיאו ג'ולייטה. מחזיקה את אלפא לבדה
בשנה הבאהסך הכל מסרו שלל המותגים של חברת סמל"ת למעלה משבעת אלפים כלי רכב ב-2013. לדבריו של אורי להב, מנכ"ל סמל"ת, החברה מעוניינת להגיע ללמעלה מ-10,000 מסירות בשנה הקרובה (מהם כ-50% מכירות מדגמי סובארו) ותוך 3 שנים למסור למעלה מ-20,000 כלי רכב. על מנת לעמוד בציפיות הללו מבטיחים בסמל"ת מגוון דגמים חדשים. מותג פיאט 500 מתרחב בתקופה האחרונה עם הגעתם של פיאט 500L המשפחתית וגרסת שבעת המושבים שלה, פיאטliving 500 . לאחרונה גם נמכרת ה-500S, גרסה ספורטיבית יותר של ה-500 הרגילה.
באלפא יגיעו מתיחות הפנים של הג'ולייטה והמיטו. במקביל תנחת בקרוב מכונית הספורט הקיצונית של המותג, אלפא רומיאו 4C. המכונית כבר זכתה למספר הזמנות ומחירה עומד על כ-600,000 שקל.
סובארו אימפרזה / צילום: רונן טופלברג
השינוי הגדול ביותר בסובארו לא יהיה בדמות רכב חדש אלא בשיטת מכירה חדשה לסובארו אימפרזה המשפחתית. האימפרזה, שמחירה כרכב חדש 129,000 שקל, תימכר תמורת מקדמה של 5,000 ש"ח ועוד תשלום חודשי קבוע של 1,500 ש"ח. אחרי 3 שנים סובארו תרכוש את הרכב במחיר המחירון הרשמי שלו (ולא לפי שווי השוק). לדברי אורן חסון מנכ"ל "יפנאוטו" סובארו לא תבדוק בציציות בעת הקנייה החוזרת (BuyBack) וחישוב הסטייה מהקילומטראז' או בעת תאונה יהיה בהתאם למחירון הרשמי. חשוב לציין שסובארו כבר יצאה במספר מבצעים למכירת האימפרזה שם מחיריה ירדו למחירים הנמוכים מ-120 אלף ש"ח.
פורסם לראשונה ב- 06.01.14
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות