גרסת הסטיישן של פיאט טיפו הגיעה לישראל. לפני כשנה וחצי השיקה פיאט את הטיפו סדאן, משפחתית מוזלת במחיר של קצת יותר מסופר מיני ממוצעת - עם מטרה מוצהרת לפנות לקהל הפרטי. מאז הקהל אולי לא הסתער בהמוניו על הטיפו, אך היצע הגרסאות ממשיך לגדול והמחירים נותרים אטרקטיביים. אחרי שלפני 4 חודשים נחתה בישראל הטיפו האצ'בק, מצטרפת כעת הסטיישן במחירים זהים לחלוטין.
פיאט טיפו סטיישן מציעה מימדים שלא נופלים מאלו המקובלים בקטגוריית המשפחתיות: האורך שלה הוא 457 ס"מ, שהם יותר מפורד פוקוס סטיישן וקיה סיד סטיישן (אך פחות מאופל אסטרה סטיישן); הרוחב הוא 179 ס"מ, יותר מהקיה אך פחות מהפוקוס והאופל; גובהה של הסיד זהה לפוקוס ולאסטרה, ורק בסיס הגלגלים קצר במעט עם נתון של 263.8 ס"מ - מילימטרים ספורים פחות מהמתחרות. נפח תא המטען עומד על 530 ליטרים במצב רגיל, או 1,650 ליטרים כשהמושבים מקופלים.
הטיפו סטיישן תשווק בישראל עם שתי יחידות הנעה. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע בנזין פשוט בנפח 1,600 סמ"ק, עם הספק של 110 כוחות סוס, מומנט של 15.5 קג"מ ותאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 11.7 שניות. תיבת ההילוכים המשודכת למנוע זה היא אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים, וצריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן היא 15.8 ק"מ לליטר.
גרסה מעניינת יותר היא הדיזל, שמצוידת במנוע מוגדש בנפח 1,600 סמ"ק, עם 120 כ"ס, 32.6 קג"מ ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. זו מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 10.4 שניות, ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 25.6 ק"מ לליטר.
מבחינת האבזור, הטיפו סטיישן תשווק ברמת גימור אחת הנקראת Comfort - פשוטה יותר מגרסת ההאצ'בק, וללא מערכות בטיחות אקטיביות. במפרט ניתן למצוא מערכת מולטימדיה עם מסך קטן בגודל "5, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, הגה עם מצב רך לנהיגה עירונית ומסך מידע קטן במרכז לוח המחוונים. בתוספת תשלום ניתן לרכוש גם מערכת ניווט מבוססת אנדרואיד ומצלמת רוורס.
פיאט טיפו סטיישן - מחירים:
פיאט טיפו סטיישן 1.6 בנזין - 115,900 שקל
פיאט טיפו סטיישן 1.6 דיזל - 135,900 שקל
לדגמי פיאט בישראל - פיאט
פורסם לראשונה ב- 22.08.17
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות