לאחת הגרסאות ציפינו, לשניה - לא ממש. חודשים אחרי שחשפה פיאט את ה-124 ספיידר, אחותה התאומה של מאזדה MX-5 מיאטה, חשפה פיאט בתערוכת ז'נבה שתי גרסאות מחוזקות של הרודסטר שלה. הראשונה תענוד את צבעי הקרב של האבארט 124 ספיידר המקורית ו"תסתפק" ב-170 כ"ס, והשנייה תלבש צבעי ראלי בוהקים וצעקניים ותשגר לגלגלים האחוריים עד 300 כ"ס. החדשות הטובות? הראשונה תגיע לייצור - וגם לישראל. הרעות? השנייה לא.
גרסת הראלי של פיאט 124 ספיידר היא, יותר מכל דבר אחר, תצוגת יכולות. כבר ארבע שנים שפיאט אינה משתתפת באליפות הראלי העולמית, אבל שמועות על כך שהיא משתעשעת ברעיון של חזרה למסלולי הראלי גם הן לא דבר חדש. ה-124 היא - בשלב זה לפחות - עדיין מוגדרת כקונספט (למרות שפיאט לא מציינת זאת מפורשות), אך לא מן הנמנע שבעוד שנה או שנתיים נראה אותה חורכת את שבילי ה-WRC.
כמו עם שאר הגרסאות של ה-124, גם זו העונדת את הכינוי "ראלי" היא מחווה ל-124 המקורית. גם זו החדשה עונדת את צביעת האדום/צהוב ומוסיפה לשני פנסי החזית עוד ארבעה גופי תאורה על מנת להביא אור לנקודות הנידחות של הסטייג'ים.
אבארט 124 ראלי. פיאט תחזור ל-WRC?פיאט חברה למספר יצרניות מוכרות בתחום השיפורים והספורט המוטורי כדי לייצר את המכונית. כך למשל נחברה חברת Sabelt כדי לייצר את המושבים, OZ ייצרו חישוקים ייחודיים עבור המכונית, BMC הייתה אחראית על ייצור מערכת יניקת האוויר ו-LM Gianetti, שהייתה שותפה לייצור ה-124 ראלי המקורית לפני יותר מ-40 שנה, לקחה גם היא חלק פעיל בפיתוח המרכב ומערכת בולמי הזעזועים.
פיאט 124 ראלי עושה שימוש במנוע 1.8 ליטר טורבו בנזין, שאיתו היא מחזירה גם את השם "ביאלברו" (Bialbero). שמו של המנוע ב-124 המקורית, שהיה גם הוא בנפח 1.8 ליטר, אם כי ללא טורבו. עוד הבדל בין המנוע "ההוא" לבין זה החדש הוא ההספק, שעומד כעת על 300 כ"ס אימתניים למדי, במיוחד לאור העובדה שהם עוברים לגלגלים האחוריים בלבד ולא לכל הארבע, כפי שמקובל במכוניות ראלי אחרות. יהיה מעניין לראות את מיטב נהגי ה-WRC מנסים להשתלט על ה-124 ראלי אם וכאשר תחליט פיאט לחזור למסלולי העפר.
אבארט 124 ראלי. 300 כ"ס מ-1.8 ליטר
הגרסה השניה היא ה-124 אבארט והיא זו שתגיע לייצור, ובאוגוסט הקרוב גם לישראל. היא עושה שימוש באותו מנוע של הפיאט 124 הרגילה, קרי 1.4 ליטר טורבו בנזין, אולם פה הוא מפיק 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ. בתוצאה היא 100 קמ"ש ב-6.8 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. המנוע באבארט, בניגוד לפיאט 124, יקבל גם תיבת שישה הילוכים ידנית בנוסף לזו האוטומטית.
מלבד המנוע, שיפרה פיאט גם את מערך המתלים והעברת הכוח של ה-124. הבולמים הוחלפו לכאלה אשר פותחו במיוחד ע"י חברת בילשטיין, והמוטות המייצבים עובו וחוזקו גם הם. על הציר האחורי, נמצא כעת דיפרנציאל מוגבל החלקה שאמור להפוך את כל מלאכת הנהיגה ב-124 לישירה יותר ואפילו וירטואוזית - אם הנהג ירצה בכך. לבסוף, המשקל של ה-124 שעומד על 1,060 ק"ג, מחולק באופן שווה בין שני הצירים, מה שאמור לספק ל-124 התנהגות ניטרלית וקלה לשליטה על המגבלות.
אבארט 124. יותר מכוונת לנהג מאשר הפיאט
עיצובה של ה-124 אבארט, כמו בגרסת הראלי וגם בגרסה הסטנדרטית (וכמו שבטח כבר ניחשתם), הוא מחווה ישירה ל-124 המקורית. כמו באבארט ההיא, גם בזו הנוכחית מכסי המנוע ותא המטען צבועים שחור (על-פי פיאט, כדי למנוע את סנוור הנהג מקרני שמש שחוזרות ממכסה המנוע), והפגושים, מראות הצד והקאליפרים מקבלים טיפול באדום. תא הנוסעים מקבל שילוב של שחור ואדום, נגיעות של אלקנטרה ופס אדום בראש גלגל ההגה.
אבארט 124. גם תא הנוסעים קיבל טיפול
אבארט 124 ה"רגילה" - וכנראה גם הדגם השפוי יותר של פיאט, צפויים לנחות בישראל בואכה אוגוסט 2016. מחירה של האבארט באירופה יחל ב-40,000 אירו, בעוד שזה של המיאטה מתחיל ב-21,500 אירו. איך המספרים האלו ייתרגמו לשקלים - בהתחשב בעובדה שמחירה של המאזדה עומד בישראל על 235 אלף שקלים - רק הזמן יגיד.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות