דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט פולבאק נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...


לפיאט, למרות היותה אחד הקונצרנים הגדולים בעולם ובעלותה על המותג ראם של דודג', נכון לרגע כתיבת שורות אלו אין מתחרה אמיתי בקטגוריית הטנדרים בגודל בינוני - זו שנשלטת ביד רמה על-ידי טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון ואיסוזו דימקס. אז פיאט השתמשה באסטרטגיית המלחמה הידועה שאומרת "אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם" והשיקה בתערוכת דובאי שנפתחה בימים אלו את פיאט פולבאק, שהוא לא אחר מאשר מיצובישי טרייטון (L200) עם תגים של פיאט.

פיאט פולבאק
פיאט פולבאק. לא, אתם לא מתבלבלים / צילום: פיאט
פיאט פולבאק (FullBack) יעשה שימוש בפלטפורמה זהה לזו של מיצובישי טרייטון, וגם מבחינת חזותית השינויים בין הטנדר היפני לזה ה"איטלקי" מינוריים, אלה מסתכמים בגריל קדמי ועיצוב פנים שונים מעט. גם מבחינה טכנית השניים כמעט זהים לחלוטין והטנדר של פיאט יוצע בארבע גרסאות מרכב שונות: חד-קבינה (שתי דלתות וארגז ארוך), קבינה כפולה (ארבע דלתות, חמישה מקומות ישיבה וארגז קצר יותר), קבינה וחצי (ארבע דלתות בתצורה 2+2, מושב אחורי צפוף יותר וארגז באורך בינוני) וגרסת שלדה עירומה עם שתי דלתות.

פיאט פולבאק
פיאט פולבאק. כן, הוא באמת ממש דומה למיצובישי טרייטון

בכל הנוגע למידות, פיאט פולבאק ייוצר על שלדה בעלת בסיס גלגלים באורך 300 ס"מ, עם רוחב מקסימלי של 181.5 ס"מ, גובה מרבי של 178 ס"מ ואורך של בין 515.5 ס"מ (חד-קבינה) ועד 528.5 ס"מ (קבינה כפולה). אורך הארגז יהיה כמובן ביחס הפוך לאורך הרכב וינוע בין 152 ס"מ בתצורה הקבינה הכפולה ועד 226.5 ס"מ בתצורת חד-קבינה. כושר ההעמסה יעמוד על עד 1,100 ק"ג.

פיאט פולבאק
פיאט פולבאק. גם במציאות קשה למצוא את ההבדלים

בעוד מיצובישי טרייטון מוצע רק עם מנוע אחד (לפחות בישראל), 2.4 ליטר טורבו דיזל עם הספק של 154 או 181 כ"ס, הפולבאק של פיאט יוצע עם מגוון רחב בהרבה של מנועים. באירופה הוא יוצע עם אותם מנועים של המיצובישי, כאשר שני המנועים הללו ישודכו לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית עם חמישה. בנוסף, באפריקה ובמזרח התיכון יוצע פיאט פולבאק גם עם מנוע 2.5 ליטר טורבו דיזל עם הספקים של 110 ו-178 כ"ס וכן עם מנוע 2.4 ליטר בנזין שיפיק 132 כ"ס. מנועים אלו ישודכו לתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית, שתיהן עם חמישה הילוכים.

פיאט העולמית מציינת כי שיווקו של הפולבאק יחל במאי של השנה הבאה. טרם ידוע מתי, ואם בכלל, יגיע ארצה. למרות שלאור הצלחותיו של המיצובישי L200 בדורות האחרונים, והעובדה כי לסמל"ת יש חטיבה מסחרית מאוד חזקה ומאוד נטולת טנדר בגודל בינוני, זה נראה מאוד הגיוני כי היא תעבוד קשה על מנת להנחית את גלגליו של הפולבאק על אספלט הקודש.


לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה