כבר יותר מ-30 שנה שפיאט פנדה מיוצרת גם בגרסאות 4X4 לשטח, ובאירופה יש לא מעט לקוחות לרכבים כאלו. מי שטייל באיטליה ודאי פגש כפריים ונזירות שמתניידים ברכבי שטח קטנטנים שכאלו בשבילים המובילים לחוות מבודדות; בישראל, לעומת זאת, נעשה ניסיון לשווק את גרסת השטח של הפנדה בסביבות שנת 2007, אך רק רכבים בודדים נמכרו. כעת חושפת פיאט את ה"פנדה קרוס", גרסה עם כוונות מוצהרות לירידה לשטח - שלוקחת את המאפיינים הבסיסיים של הפנדה בגרסת ה-4X4, ומוסיפה מספר אלמנטים האמורים לשפר את היכולות מחוץ לכביש.
בין היתר תצויד פיאט פנדה קרוס בבורר מצבי נהיגה, המאפשר בחירה בין 3 מצבים: מצב אוטומטי המחלק את הכוח באופן עצמאי בין הגלגלים, מצב Lock היוצר נעילת דיפרנציאל אלקטרונית עד למהירות של 50 קמ"ש, ומצב גלישה במדרון המייצר בלימה לטובת יכולת תמרון זהירה בירידות. מרווח הגחון גדל ביחס לפנדה 4X4 הרגילה, אך הוא עדיין לא מרשים ביחס לרכבי שטח אמיתיים: בגרסת הבנזין עומד מרווח הגחון על 15 ס"מ, ובדיזל הוא משתפר בס"מ נוסף. זוויות המרכב טובות הודות למימדים הזעירים של הפנדה, עם זווית גישה של 24 מעלות וזווית נטישה של 33 מעלות.
היצע המנועים מעניין ביחס לרכבי שטח. את הפנדה קרוס ניתן יהיה לרכוש עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר בהספק של 80 כ"ס, או עם מנוע טורבו-בנזין בעל שני צילינדרים בנפח 900 סמ"ק (90 כ"ס). המנוע הקטנטן יצויד לראשונה בתיבת 6 הילוכים ידנית, עם הילוך ראשון קצר מהרגיל - הנועד לדמות פעולה של הילוך כוח לנסיעה בשטחים מאתגרים.
מלבד השינויים במפרטים הטכניים, פיאט פנדה קרוס תהיה מעוצבת בסגנון ייחודי ותציע גם צמיגים גדולים יותר (185/65R15), פגושים מוגדלים ומשטחי פלסטיק שחור האמורים לשוות לה מראה "קרבי". החשיפה הרשמית של הרכב תהיה בתערוכת ז'נבה בתחילת החודש הבא, ולאחר מכן היא תצא לשווקים באירופה. ספק אם נראה אותה על כבישי ישראל.
לדגמי פיאט בישראל -
פיאט פורסם לראשונה ב- 20.02.14
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות