לפני 10 שנים בדיוק החל שיתוף הפעולה של
טויוטה עם פיג'ו-סיטרואן (כיום חלק מקונצרן סלטנטיס) בתחום הרכבים המסחריים, כאשר אז נולדה
טויוטה פרואייס - אחות תאומה לסיטרואן ג'מפי שיוצרה על ידי פיג'ו-סיטרואן. לפני 3 שנים הצטרפה להיצע גם הפרואייס סיטי, תאומת הברלינגו, וכעת מודיעות היצרניות על הרחבת שיתוף הפעולה לסגמנט נוסף: המסחריות הגדולות.
על פי פרטי ההסכם, טויוטה תשווק בשוק האירופי רכב מסחרי גדול, שיהיה אח תאום ל
פיג'ו בוקסר ויוצע גם בגרסה חשמלית. תחילת הייצור מתוכננת ל-2024, כך שלא ברור בשלב זה אם מדובר בדור הנוכחי של הבוקסר או בדור חדש שיוצג בעתיד.
הרכב החדש ייוצר במפעלי קונצרן סטלנטיס שבגליביצה, פולין, ובמפעלים שבאטזה שבדרום איטליה. הסכם שיתוף הפעולה צפוי להיות בתוקף עד לשנת 2030 לפחות.
קרלוס טווארס, מנכ"ל קונצרן סטלנטיס: "ההסכם מחזק את המובילות שלנו בייצור רכבים מסחריים, ומקדם אותנו לעבר מימוש היעד: להפוך עד לשנת 2030 ליצרנית המובילה ביצור רכבים מסחריים קלים, בהיבטים של טכנולוגיה, היקפי יצור, נתח שוק ורווחיות".
מאט הריסון, נשיא ומנכ"ל טויוטה אירופה: "המסחרית החדשה תהווה תרומה מרכזית ליעדי הצמיחה של טויוטה, ותאפשר לה לספק פתרון ניידות בכל פלחי השוק של הרכבים המסחריים".
במקביל להודעה על ההסכם עם טויוטה, פרסמה
פיג'ו גם הודעה ראשונית לקראת השקת דגם חדש, בשם פיג'ו 408. מדובר ברכב פנאי-קופה שיתבסס על פיג'ו 308 החדשה, בשונה מסיטרואן C4 החדשה - שגם לה תצורת פנאי-קופה - אך היא מבוססת על פלטפורמת המכוניות הקטנות של החברה.
השם 408 שימש בעבר למשפחתית סדאן על בסיס ה-308, ששווקה בעיקר בשוק הסיני. הדגם החדש צפוי להיות גלובאלי. החשיפה הרשמית מתוכננת לסוף חודש יוני.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות