דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 2008: הדור החדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

פיג'ו 2008 הוצג לראשונה בשנת 2013, כשנה לאחר שהוצגה ה-208 עליה הוא מבוסס. כעת חושפת פיג'ו את הדור השני של הג'יפון הקטן, המבוסס גם הוא על ה-208 החדשה שהוצגה לפני מספר חודשים. ה-2008 החדש מבוסס גם הוא על פלטפורמת CMP החדשה למכוניות קטנות שמשמשת גם את אופל קורסה החדשה, ומאפשרת התאמה להנעה חשמלית. מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, נמסר כי פיג'ו 2008 החדשה תגיע לישראל במהלך שנת 2020 יחד עם הגרסה החשמלית.

פיגו 2008

עיצוב ומידות

פיג'ו 2008 החדש ממשיך את קו העיצוב הנוכחי של פיג'ו עם החזית המוכרת מה-208 וה-508 החדשות. חלקו האחורי של הרכב מזכיר שלא במפתיע את זה של פיג'ו 3008 עם תאורה אחורית בסגנון "טפרי אריה". בדומה ל-208 וה-508, הגרסאות הבכירות יקבלו תוספת תאורת "שיני טיגריס" מלפנים.

גם פנים הרכב זהה לזה של ה-208 ונמצא בו את הדור השני של ה-i-Cockpit עם לוח המחוונים הדגיטלי, מסך מולטימדיה צף (בגודל 5, 7, או 10 אינץ') ופסנתר כפתורי התפריטים.

פיג'ו 2008 החדש מציג קפיצה משמעותית במידות הרכב לעומת הדור הקודם. אורכו עומד על 430 ס"מ (ארוך ב-14.1 ס"מ), רוחבו עומד על 177 ס"מ (רחב ב-3.1 ס"מ), גובהו עומד על 155 ס"מ (נמוך ב-0.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-11.3 ס"מ ועומד על 265 ס"מ. נפח תא המטען גדל ב-55 ליטרים ועומד על 405 ליטרים (ו-29 ליטרים נוספים מתחת לרצפה).

יחידות הנעה

פיג'ו 2008 בדור השני מציע שלושה מנועי בנזין, שני מנועי דיזל ויחידת הנעה חשמלית אחת.

גרסת הבנזין הבסיסית בעלת מנוע 1.2 ליטרים מוגדש המספק 100 כ"ס ו-20.9 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד, וישודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 12 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על  18.4 ק"מ לליטר.

יחידת ההנעה השנייה עושה שימוש במנוע דומה אך ההספק צמח ל-130 כ"ס והמומנט

עומד על 23.4 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית בעלת 8 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות (9.7 שניות עם תיבה ידנית) וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.7 ק"מ לליטר (17.8 ק"מ לליטר עם התיבה הידנית).

פיגו 2008

מנוע הבנזין הבכיר מפיק מאותו הנפח 150 כ"ס ומומנט מירבי של 24.4 קג"מ הזמין גם הוא מ-1,750 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבה אוטומטית בלבד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.5 ק"מ לליטר.

כמו כן יוצע גם מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטרים המספק 100 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית או 130 כ"ס בשידוך לתיבה האוטומטית. נתון המומנט זהה ועומד על 25.5 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות (11.8 שניות בגרסה הידנית) וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.1 ק"מ לליטר (22.2 ק"מ לליטר בגרסה הידנית).

פיגו 2008

בנוסף תוצע יחידת הנעה חשמלית לגמרי העונה לשם e2008 ועושה שימוש באותה יחידה הקיימת ב-e208. מדובר במנוע חשמלי בהספק של כ-136 כ"ס (100 קילוואט) עם נתון מומנט העומד על 26.5 קג"מ. הסוללה בעלת קיבולת של 50 קוט"ש וטווח הנסיעה המוצהר עומד על 310 ק"מ (בתקן WLTP). למרות תוספת מערך הסוללות, נפח תא המטען נותר 405 ליטרים וזאת מאחר והן מוקמו ברצפת הרכב.

אביזרים ובטיחות

פיג'ו 2008 יציע 4 רמות גימור (Active, Allure, GT Line ו-GT) כאשר כולן זמינות עם מנועי בעירה פנימית או הנעה חשמלית. בכל רמות הגימור ישנה מערכת מולטימדיה הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו, אפל קארפליי ואפשרות שיקוף לטלפון החכם. בהתאם לרמת הגימור ישנו משטח הטענה אלחוטי ועד 4 שקעי USB. כמו כן יוצעו חישוקים קלים במידות 16 ועד 18 אינץ', תאורת לד מלאה, מערכת שמע מבית Focal ועוד.

פיגו 2008

בתחום הבטיחות יוצעו מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי עד למהירות של 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית זחילה בפקקים, בקרת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת זהירות ועייפות לנהג, מערכת חניה אוטומטית ומערכת זיהוי תמרורים כולל אפשרות התאמת מהירות למערכת בקרת השיוט וזיהוי תמרורי עצור ואין כניסה.

לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה