מתיחת הפנים של פיג'ו 2008 תגיע לישראל רק בחודש הבא, אבל כבר עכשיו מוצע הג'יפון עם מנוע הטורבו בנפח 1,200 סמ"ק. המחיר: 124 אלף שקל
מאת: נועם ריין
פורסם 19.05.16
רכב הפנאי הקומפקטי פיג'ו 2008, שמתחרה בקטגוריה הכי לוהטת בימים אלה בשוק הרכב, הוא כמעט האחרון בקבוצת פיג'ו-סיטרואן שעדיין משתמש ביחידת ההנעה המיושנת של הקונצרן, עם מנוע 1.6 ליטרים ותיבת 4 הילוכים אוטומטית - אותה תיבת AL4 ששורשיה עוד בשנות התשעים. עם הגעתה של מתיחת הפנים, כך הבטיחו אנשי היבואנית, תקבל פיג'ו 2008 את יחידת ההנעה החדשה של הצרפתים הכוללת מנוע 1.2 ליטר טורבו ותיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית Aisin.
פיג'ו 2008. מנוע חדש, רגע לפני מתיחת הפנים / צילומים: יתיר דוידוביץ, אסף בר-שימתיחת הפנים, שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה, תגיע לישראל בתחילת החודש הבא - אך מסתבר שהמנוע החדש קיים כבר בדגם היוצא, או לפחות בכמה עשרות בודדות של מכוניות שהגיעו ארצה לאחרונה.
מדובר, כאמור, במנוע טורבו-בנזין בנפח 1,200 סמ"ק, אותו אחד שמותקן בפיג'ו 208 וסיטרואן קקטוס, בעל הספק של 110 כ"ס ועם מומנט של 20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 9.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 21.2 ק"מ לליטר. לשם השוואה, גרסת ה-1,600 סמ"ק של ה-2008 (עם מנוע מתוצרת ב.מ.וו) מציעה הספק של 120 כ"ס, אך מאיצה ל-100 ב-11.2 שניות ומשיגה צריכת דלק של 15.3 ק"מ לליטר.
גרסת ה-1.2 ליטר טורבו החדשה של פיג'ו 2008 מוצעת במחיר מחירון של 123,900 שקל, אך במבצע של מועדון "הוט" ניתן לקבל אותה תמורת 114,900 שקל - וכאמור, במלאי קיימות עשרות בודדות של מכוניות בסך הכל.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות