סופו של עידן. המכונית האחרונה של פיג'ו, ה-2008, שעדיין השתמשה בתיבת AL4 האוטומטית ומנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי עוברת מתיחת פנים ומקבלת את המנוע והתיבה החדשים של היצרנית. בתפריט: 1.2 ליטר טורבו בנזין עם 110 ו-130 כ"ס, תיבת שישה הילוכים אוטומטית של אייסין היפנית ועוד כמה שינויים שיקלו על פיג'ו 2008 את המאבק בקטגוריית הג'יפונים שמצטופפת מיום ליום.
מבחינה עיצובית, עברה ה-2008 מספיק שינויים כדי שיהיה קל להבחין שמדובר בדגם המחודש אך הותירה את הקווים הכלליים מספיק קרובים לרכב המוחלף כדי לשמור על הקשר המשפחתי. כך למשל היא מקבלת בתי גלגלים תפוחים יותר עם חיפויי פלסטיק, גריל קדמי חדש בעיצוב שמזכיר את ה-208GTi, פנסים קדמיים מושחרים מלפנים וחתימת "שלושת הטפרים" בפנסים האחוריים.
פיג'ו 2008. בתי גלגלים תפוחים, פנסים מושחרים וגריל חדש
גם בפנים נעשו מספיק שינויים כדי לעורר את הדגם, עם הוספת מערכת תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה חדשה עם קישוריות CarPlay של אפל ו-MirrorLink לשיקוף הטלפון על מסך הרכב, ורמת גימור GT חדשה שתעמוד בראש ההיצע ותקבל ריפוד פנים עם שילוב צבעים. פיג'ו דאגה לעדכן גם את האבזור הבטיחותי, והוסיפה ל-2008 מערכות חניה אוטומטית, בלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות, התרעה על סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות ועוד.
פיג'ו 2008. האבזור שופר, העיצוב נשאר
השינוי הגדול ביותר נעשה ביחידות ההנעה. פיג'ו זונחת סופית את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי שמשרת אותה מאז 2007 ואת תיבת ההילוכים AL4 ששירתה כבר בפיג'ו 306 אי שם בשנות התשעים.
פיג'ו 2008. מוותרת על יחידת ההנעה הארכאית ומצטרפת למאה ה-21
במקומם מגיעה יחידת ההנעה המודרנית שמשמשת את שאר דגמי היצרנית, מנוע 1.2 ליטר מוגדש טורבו, שיוצע כאן בשני הספקיו - 110 כ"ס שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית של חברת אייסין היפנית ו-130 כ"ס שתשודך לתיבה ידנית. הכוח מגיע כסטנדרט לגלגלים הקדמיים, או לכל הארבעה דרך מערכת Grip Control שעברה גם היא שיפורים ושדרוגים. צריכת הדלק המוצהרת זהה בשני המנועים ועומדת על 20.8 קמ"ל.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות