פיג'ו 208 החדשה, שנחשפה בתערוכת ז'נבה כבר בתחילת 2019, מגיעה סוף סוף לישראל. בשלב זה תשווק המכונית עם מנוע טורבו-בנזין או עם מנוע חשמלי, ברמות אבזור גבוהות ובתמחור יקר בהתאם, כאשר בשנה הבאה צפויות להצטרף להיצע גם גרסאות זולות יותר. המסירות יתחילו בהמשך החודש בכמויות קטנות, ומלאים גדולים יותר יגיעו בסביבות דצמבר-ינואר.
מנוע הטורבו-בנזין של ה-208 מוכר מדגמים רבים אחרים של הקונצרן. זהו מנוע בנפח 1.2 ליטרים, עם הספק מירבי של 130 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 22.2 ק"מ לליטר (בתקןNEDC הישן).
הגרסה החשמלית מצוידת במנוע המוכר מפיג'ו 2008, עם הספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת כאן ל-8.3 שניות אך המהירות המירבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. לגרסה זו סוללה בקיבולת של 50 קילוואט-שעה אשר מספקת טווח נסיעה של 339 ק"מ (בתקן WLTP) - הנתון הטוב ביותר למכונית חשמלית בישראל כיום, מחוץ לעולמות היוקרה. את ה-208 החשמלית ניתן יהיה לקבל עם מטען פנימי חד-פאזי שמספק טעינת AC בקצב של 7.4 קילוואט או עם מטען תלת-פאזי שמספק טעינה בקצב של 11 קילוואט.
טעינת הרכב משקע ביתי רגיל צפויה להימשך 16 שעות; עמדת טעינה ביתית תמלא את הסוללה בתוך 7.5 שעות (בגרסה החד-פאזית) או בתוך 5 שעות (בגרסה התלת-פאזית). עמדת טעינה מהירה (DC) בקצב של 100 קילוואט תטעין 80% מקיבולת הסוללה בתוך 30 דקות בלבד. האחריות על הסוללה אורכת 8 שנים או 160,000 ק"מ.
בשלב זה תשווק פיג'ו 208 בשתי רמות גימור, שתיהן עשירות באבזור. גרסת הכניסה מקבלת את הכינוי "פרימיום S", ומציעה בין היתר חישוקי "16 קלים, בקרת אקלים, לוח מחוונים בתצוגת תלת מימד, טעינה אלחוטית לסלולארי, ריפוד בד משולב עור, תאורת לד מלפנים, מצלמת חניה עם פונקציית "מבט על", כניסה והנעה ללא מפתח, מראה נגד סנוור, מראות צד עם קיפול חשמלי וגימור פנימי דמוי-קרבון.
גרסת ה-GT Line מגדילה את החישוקים ל-17 אינץ' ומוסיפה למפרט גם חיישני חניה מלפנים, מושבי ספורט, כוונון גובה ועיגוני איזופיקס במושב הנוסע מלפנים, גימורי עיצוב ספורטיביים מבפנים ומבחוץ וצביעה דו-גוונית. גג זכוכית פנוראמי יוצע בתוספת של 3,000 שקלים בגרסה זו בלבד.
בתחום הבטיחות כוללות שתי הגרסאות בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות. גרסת ה-GT Line מוסיפה גם ניטור שטחים מתים במראות עם תיקון היגוי אקטיבי ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים. נציין כי ה-208 זכתה בציון של 4 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופי, אך הגרסה הנבחנת צוידה במפרט אבזור בטיחותי מצומצם יותר מזה שמוצע בישראל; הגרסה עם המערך המורחב של פיג'ו 2008 נבחנה בנפרד וזכתה ב-5 כוכבים, אך ה-208 לא נבחנה עם מלוא האבזור הבטיחותי.
פיג'ו 208 החדשה - מחירים:
פיג'ו 208 1.2 טורבו-בנזין Premium S תעלה 118,990 שקלים
פיג'ו 208 1.2 טורבו-בנזין GT-Line תעלה 124,990 שקלים
פיג'ו 208 חשמלית Premium S (טעינה חד-פאזית) תעלה 152,990 שקלים
פיג'ו 208 חשמלית Premium S (טעינה תלת-פאזית) תעלה 155,990 שקלים
בתקופת ההשקה, רוכשי הגרסה החשמלית יוכלו לבחור בין עמדת טעינה מתנה (כולל כבל מוד 3, לא כולל עלות התקנה), מימון מלא ללא ריבית וללא הצמדה או טרייד-אין במחיר מחירון. כל הגרסאות יהיו זמינות לרכישה גם באמצעות אתר האינטרנט של היבואנית.
במהלך השנה הקרובה צפויה היבואנית לובינסקי להרחיב את היצע הדגמים החשמליים וההיברידיים-נטענים, שכולל כיום את פיג'ו 208, 2008, 3008 ו-MG ZS, ולהוסיף אליו גם גרסאות חשמליות מלאות לאופל קורסה, אופל מוקה, סיטרואן C4 ו-DS3 קרוסבק, לצד גרסאות פלאג-אין הייבריד לאופל גרנדלנד X, סיטרואן C5 איירקרוס, פיג'ו 508 ועוד.
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות