פיג'ו 208 הוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה 2012 - וכעת, באותה תערוכה בדיוק ו-7 שנים מאוחר יותר, נחשף הדור השני של הסופר-מיני הפופולארית. ה-208 החדשה מבוססת על פלטפורת CMP למכוניות קטנות, שהינה קלה יותר ב-30 ק"ג ומאפשרת התאמה למגוון סוגי הנעה. אותה הפלטפורמה תשמש גם את אופל שהצטרפה לפני כשנה וחצי לקונצרן פיג'ו, לכשתוצג הקורסה החדשה.
עיצוב ומידות
פיג'ו 208 החדשה מציגה עיצוב הממשיך את שפת העיצוב אותה פגשנו ב-508. כמו הפנסים האחוריים, גם הפנסים הראשיים מציגים את עיצוב טפרי האריה- יחד עם תאורת יום שלדברי פיג'ו "מזכירה את שיניו של טיגריס שן-חרבי" (Saber-tooth Tiger). חלקה האחורי ממשיך את קו העיצוב אותו פגשנו כבר ב-3008 עם פנסים אחוריים השוכנים בתוך רצועה שחורה לרוחב הרכב ודיפיוזר אחורי בשחור מבריק.
פנים הרכב מציג את הדור השני של ה-i-Cockpit עם לוח מחוונים דיגיטאלי, פסנתר כפתורי התפריטים ומסך מולטימדיה צף בגודל 5, 7 או 10 אינץ' (תלוי בגרסה).
פיג'ו 208 בדור השני מציגה צמיחה במרבית המימדים לעומת הדור הקודם. אורכה עומד על 405.5 ס"מ (ארוכה ב-8.2 ס"מ), רוחבה עומד על 176.5 ס"מ (רחבה ב-2.6 ס"מ), גובהה עומד על 143 ס"מ (נמוכה ב-3 ס"מ) ובבסיס הגלגלים עומד על 254 ס"מ (צמיחה של 0.2 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 311 ליטר ונותר זהה לדור הראשון. ה-208 החדשה תוצע בגרסת 5 דלתות בלבד, בדומה למהלך אותו ביצעה קבוצת פולקסווגן בדורות החדשים של הפולו והאיביזה.
יחידות הנעה
עם השקתה תציע פיג'ו 208 החדשה מגוון מנועי דיזל, בנזין ואף יחידה חשמלית חדשה בהתאם לאסטרטגיית היצרן - שהתחייב להציע הנעה חשמלית לכל אחד מהדגמים עד שנת 2023.
בהיצע מנועי הבנזין ניתן למצוא מנוע אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר בהספק של 75 כ"ס עם תיבה ידנית בעלת 5 הילוכים או מנוע 1.2 טורבו בהספקים של 100 או 130 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים (גרסת ה-100 כ"ס תוצע גם עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים). בנוסף יוצע מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר בהספק של 100 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים.
פיג'ו e-208 החשמלית תכלול מנוע בהספק של כ-136 כ"ס (100 קילוואט) ומומנט העומד על 26.5 קג"מ הזמינים כמעט באופן מידי. ל-208 החשמלית סוללת 50 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר העומד על כ-340 ק"מ (בתקן WLTP). למרות תוספת מערך הסוללות, נפח תא המטען לא נפגע מאחר והן מוקמו ברצפת הרכב. למיקום זה יתרון נוסף של שמירה על מרכז כובד נמוך.
ה-208 החשמלית תאפשר מספר מצבי נסיעה: חיסכון (לצריכת חשמל אופטימלית), נורמלי (לנסיעה נוחה) ומצב ספורט (לחידוד הביצועים) המאפשר האצה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות. בנוסף לכך ישנם גם שני מצבי בלימה. מצב "מתון" מאפשר תחושת בלימה בדומה לבלימה ברכבים בעלי מנועי בעירה פנימית ומצב "מוגבר" המאפשר האטה באמצעות מינון הלחיצה על דוושת ההאצה.
את הסוללה ניתן להטעין באמצעות שקע ביתי (16 שעות לטעינה מלאה), עמדת טעינה ביתית 11 קילוואט (5 שעות ו-15 דקות) או עמדת 7.4 קילוואט (8 שעות) או באמצעות עמדת טעינה ציבורית מהירה (30 דקות ל-80% טעינה). ניתן לעקוב אחר מצב טעינת הסוללה באמצעות אפליקציית MyPeugeot ותינתן אחריות מלאה של עד 8 שנים (או 160,000 ק"מ) לכל מצב הכולל ירידה ביכולת הטעינה אל מתחת ל-70%.
אביזרים ובטיחות
פיג'ו 208 תציע בשלב זה 5 רמות גימור (Like, Active, Allure, GT Line ו-GT). בכל רמות הגימור ישנו בלם חניה חשמלי וקישוריות אנדרואיד אוטו, אפל קארפליי ומירור לינק. רמות הגימור הגבוהות GT Line ו-GT יציעו תאורת לד מלאה, קשתות בתי גלגלים בשחור מבריק, חישוקי 17 אינץ', גג בצביעה שחורה, תאורת אווירה בעלת 8 צבעים, מושבי ספורט, ודוושות אלומיניום. בגרסה החשמלית הגריל בצבע הרכב וסמלי האריה משנים את צבעם בהתאם לזווית האור. בגרסת ה-GT החשמלית המושבים בריפוד אלקנטרה בסריגת רשת וחישוקים קלים לשיפור האווירודינאמיות.
בתחום הבטיחות ה-208 החדשה מציעה מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות. בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ביום ובלילה ממהירות של 5 ועד 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית זחילה בפקקים, בקרת סטייה מנתיב כולל אפשרות בחירת המיקום בנתיב (לימין, למרכז או לשמאל), בקרת רכב בשטח מת, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת זהירות ועייפות לנהג, מערכת חניה אוטומטית ומערכת זיהוי תמרורים כולל אפשרות התאמת מהירות וזיהוי תמרורי עצור ואין כניסה.
מקבוצת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל נמסר כי בשלב זה אין מועד סופי להגעת הדור החדש של פיג'ו 208 - אך הוסיפו כי הגרסה החשמלית תשווק בישראל במהלך 2020.
לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות