בזמן שרובנו היינו עסוקים באירועי החג, הציגה הזרוע הצרפתית של קונצרן "סטלנטיס" מספר חידושים, שהחשוב שבהם הוא יחידת הנעה חשמלית חדשה, שהוצגה לפני שבועיים בפיג'ו E-308 ומגיעה כעת גם אל הדגמים הקטנים של הקונצרן, מבוססי פלטפורמת CMP. בנוסף לכך הוצגה מתיחת הפנים של ה-DS 3 שכמו אחותה הגדולה ה-DS 7 גם היא מוותרת על הכינוי "קרוסבק" ולסיום – סיטרואן במראה "רטרו" עם לוגו חדש בהשראת זה המקורי מ-1919 וקיט עיצובי לברלינגו המסחרית בהשראת הדה-שבו.
ומה מתוך זה רלוונטי עבורנו? מהיבואנית לובינסקי נמסר כי ה-208 החשמלית וה-DS 3 המעודכנות יגיעו לישראל, אך בשלב זה טרם ידוע מועד מדויק.
הנעה חשמלית חדשה
כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, פיג'ו 308 מהדור השלישי התחדשה ביחידת הנעה חשמלית לגמרי וכעת היא מציעה 4 יחידות הנעה שונות – דיזל, בנזין, היברידי-נטען וחשמלית. אותה יחידת הנעה מגיעה עכשיו גם אל הדגמים הקטנים יותר, מבוססי פלטפורמת CMP הקטנה, וביניהם פיג'ו 208 ו-DS 3.
מדובר במנוע חזק יותר, בהספק של 156 כ"ס (115 קילוואט) שהם 20 כ"ס יותר מהמנוע החשמלי הנוכחי, בעוד נתון המומנט נותר זהה ועומד על 26.5 קג"מ. הסוללה גדלה ב-4 קוט"ש ועומדת על 54 קוט"ש המספקים טווח מוגדל שעומד כעת על מעל ל-400 ק"מ.
מאז הוצגה ה-208 החשמלית היא הספיקה לעבור עדכון לתוכנת הניהול שסייע להגדלת הטווח מ-340 ל-362 ק"מ ואילו כעת מדובר בסוללה חדשה בעלת תרכובת כימית שונה שאפשרה תוספת של 38 ק"מ לטווח. הסוללה החדשה פועלת במתח של 400 וולט וצריכת החשמל עומדת על 120 וואט שעה לק"מ, שיפור של 15% לעומת העדכון האחרון.
המטען הפנימי הסטנדרטי ב-e-208 יגיע כסטנדרט בהספק של 7.4 קילוואט או 11 קילוואט כאופציה. טעינה מהירה מתאפשרת בהספק של 100 קילוואט והיא תביא את הרכב מ-20% ל-80% בתוך פחות מ-25 דקות.
נציין כי פלטפורמת CMP משמשת גם את אופל קורסה ומוקה, סיטרואן C4 ופיג'ו 2008, כך שבקרוב נפגוש את השדרוג המתבקש גם בדגמים אלו.
סיטרואן במראה רטרו
היצרנית הצרפתיה הותיקה חשפה לוגו חדש-ישן, המבוסס על הלוגו המקורי משנת 1919. חובבי המותג בוודאי לא יופתעו, שכן הוא כבר הופיע בדגם הקונספט 19_19 משנת 2019, אז חגגה סיטרואן 100 שנים להיווסדה ומאז מלווה אותה על רכבי הראלי שלה ב-WRC ובדגמי קונספט אחרים כמו הפלטפורמה Skate שהוצגה בתערוכת CES בתחילת השנה.
מדובר בעדכון העשירי במספר שעובר הלוגו מאז נוסדה החברה, כאשר לצידו הכיתוב Citroen עבר שינוי בולט וקיבל מראה עדכני יותר. בסיטרואן מבטיחים כי הלוגו החדש יופיע ממש בקרוב ועד סוף החודש תציג דגם קונספט משפחתי חדש שייצג את שפת העיצוב והדרך החדשה של המותג, לצד סלוגן חדש - Nothing Moves Us Like Citroën. הסמל החדש יופיע בדגמים החדשים שייוצרו מאמצע שנת 2023.
לצד הלוגו החדש-ישן, בסיטרואן יצאו בשיתוף פעולה עם סדנת הרכבים האיטלקית Caselani ויצרו קיט עיצובי לסיטרואן ברלינגו בהשראת הדה-שבו Fourgonnettes (וואן). זו לא הפעם הראשונה שקיט רטרו שכזה מוצע לציבור, כאשר כבר לפני שנתיים הוצע קיט דומה לג'מפי המסחרית בהשראת ה-Type H האייקוני.
DS 3 מתעדכנת
רכב הפנאי הקטן והיוקרתי DS3 קרוסבק, המבוסס גם הוא על אותה פלטפורמה של ה-208, עבר מתיחת פנים ראשונה, 4 שנים מאז הוצג לראשונה בתערוכת פריז 2018. מתיחת הפנים הכוללת עדכוני עיצוב חיצוניים הבאים לידי ביטוי בחזית מחודשת עם פגוש וסבכה שעברו שינויים קלים, בעוד עיצוב יחידות התאורה נותר כשהיה אך קיבל חתימת תאורה חדשה וכן תאורת היום זכתה למופע לד חדש בדומה לאלו של ה-DS 4 וה-DS 7.
השינוי מאחור צנוע עוד יותר כאשר ה-DS 3 נפרדת מהכינוי "קרוסבק" ובמקומו מופיע שם היצרנית "DS Automobiles" בין הפנסים האחוריים. מבפנים נשמר העיצוב המקורי כאשר מערכת המולטימדיה בגודל "10.3 קיבלה מערכת הפעלה חדשה Iris, אותה פגשנו ב-DS 4 וכן נוספה מערכת מצלמות היקפיות.
היצע מנועי הבעירה הפנימית נותר זהה עם מנועי טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספקים של 100 או 130 כ"ס או טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 130 כ"ס, בעוד הגרסה החשמלית שודרגה בדומה לזו של פיג'ו 208.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות