הרכב הכי חשוב שהשיקה פיג'ו בשנים האחרונות נחת הבוקר בישראל.
של פיג'ו 3008 עבר מהפכה כללית, ונראה שונה מכל פיג'ו שפגשנו בשנים האחרונות, כשהמטרה היא אחת: להציב תחרות הולמת בשוק הסוער של רכבי הפנאי. לאור התמחור והמפרטים שחשפה היום (א') היבואנית באירוע ההשקה, להערכתנו יש להם כלי שמסוגל לעשות עבודה לא רעה בסגמנט הזה.
הדור השני של פיג'ו 3008 מציג גידול של 8 ס"מ לאורך, חצי ס"מ לרוחב ו-6 ס"מ בבסיס הגלגלים לעומת הדור הקודם. מימד הגובה דווקא קוצץ בס"מ אחד, אבל מרווח הגחון - שימו לב לזה: גדל מכ-16 ס"מ ל-22 ס"מ, נתון שזהה לזה של טויוטה לנד קרוזר. לא פחות. לעומת המתחרים, פיג'ו 3008 דומה בגודלו לניסאן קשקאי ורנו קדג'אר, וקטן רק במעט מקיה ספורטז' ויונדאי טוסון. נפח תא המטען של הפיג'ו גדול למדי, עם נתון של 520 ליטרים.
היצע המנועים של פיג'ו 3008 הוא אולי ההפתעה הגדולה ביותר בהשקה הזו. גרסת הבסיס, לראשונה אצל היבואנית לובינסקי, תצויד
במנוע טורבו-דיזל. מדובר במנוע בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 120 כ"ס ב-3,500 סל"ד ומומנט מרשים של 30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. הג'יפון של פיג'ו מאיץ בגרסה הזו ל-100 קמ"ש בתוך 11.6 שניות, ומציג צריכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר. המיוחד במנוע הזה זו רמת הזיהום הנמוכה, שמאפשרת לו להתמקם בקבוצת הזיהום הרביעית בלבד גם תחת הנוסחה החדשה לחישוב המס הירוק של 2017.
בתוספת מחיר לא דרמטית ניתן לקבל את
מנוע הבנזין המוכר של היצרן הצרפתי, בנפח 1.6 ליטר עם 165 כ"ס - אותו מנוע שהיה גם בדור היוצא של ה-3008. כאן הביצועים עדיפים עם 8.9 שניות בלבד ל-100 קמ"ש, אך צריכת הדלק כמובן פחות טובה - 17.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. בפסגת ההיצע - שוב, הפתעה: מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם הספק של 180 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. הביצועים זהים לאלו של מנוע הבנזין, אך צריכת הדלק עדיפה - 20.8 ק"מ לליטר.
תא הנוסעים של פיג'ו 3008 שונה מכל דגם שראינו בפיג'ו עד היום. מדובר ב-iCockpit החדש שמציג סביב נהג עוטפת עם קונסולה מרכזית גבוהה, ידית הילוכים קטנה ומעוצבת ו"פסנתר" כפתורים להפעלת המסך המרכזי. כל הגרסאות יצוידו גם בלוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ' ומגוון אפשרויות להתאמה אישית של התצוגה, וכן תמיכה מלאה בעברית.
פיג'ו 3008 תוצע בישראל
ב-3 רמות גימור. גרסת ה-Active כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם דיבורית בלוטות' והתממשקות למכשירי אייפון, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, בלם יד חשמלי, מערכת התראת עייפות, בקרת שיוט, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, מראה נגד סנוור, חיישני חניה מאחור, בקרת אקלים עם יציאות מאחור, וחישוקי "17 קלים.
גרסת הפרימיום, שתוצע רק עם מנוע הבנזין, כוללת בנוסף גם חבילת מערכות בטיחות עם סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב הנסיעה, התראה על רכב בשטח מת במראות, החלפה אוטומטית לאורות גבוהים, מערכת זיהוי תמרורים, חיישני גשם ותאורה, מראות צד עם קיפול חשמלי, חיישני חניה קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, תא מטען חשמלי בפתיחה עם הושטת רגל, מצלמת רוורס כולל "מבט על", משטח טעינה אלחוטית לסלולארי, מושבים בריפוד משולב עור עם חימום, כוונון חשמלי וזכרונות למושב הנהג, וכן גג שמש פנוראמי.
גרסת ה-GT, שתוצע עם מנוע הדיזל החזק, כוללת בנוסף גם תאורת לד מלאה, מערכת מולטימדיה משודרגת עם ניווט בתלת מימד, גג בצבע שחור-פנינה, מושבי אלקנטה עם עיסוי ואופציה לצביעה דו-גוונית.
בכל הגרסאות יהיה ניתן לבחור כאופציה חבילת "שטח" עם בורר מצבי נהיגה וצמיגים קשוחים יותר.
המחירים:פיג'ו 3008 מנוע 1.6 דיזל 120 כ"ס Active תעלה 144,900 שקל. מחיר השקה: 139,900 שקל
פיג'ו 3008 מנוע 1.6 בנזין 165 כ"ס Active תעלה 154,900 שקל. מחיר השקה: 149,900 שקל
פיג'ו 3008 מנוע 1.6 בנזין 165 כ"ס Premium תעלה 174,900 שקל. מחיר השקה: 169,900 שקל
פיג'ו 3008 מנוע 2.0 דיזל 180 כ"ס GT תעלה 219,900 שקל. מחיר השקה: 209,900 שקל
אבי צור, מנכ"ל היבואנית לובינסקי, אמר במסגרת ההשקה כי במהלך 2017 נראה בידול מובהק ובולט יותר בין דגמי פיג'ו לסיטרואן. במהלך השנה הקרובה צפויות מספר השקות מעניינות: בינואר 2017 תגיע לישראל סיטרואן ג'אמפי החדשה ופיג'ו 308GTI, בחודש מרץ תושק בישראל סיטרואן C3 החדשה, במאי ינחת כאן הדור החדש של פיג'ו 5008 ובחודש יוני תושק גרסה אוטומטית לסיטרואן קקטוס. לדבריו, את שנת 2016 תסיים לובינסקי עם 15 אלף מסירות (לעומת צפי של 17 אלף מסירות בתחילת השנה - נ.ר) והיעד של 20 אלף מסירות ב-2017 נותר בעינו.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות