שוק הג'יפונים הקומפקטיים, שנשלט על ידי שחקנים יפניים וקוריאניים, מתחיל לאט לאט להשתנות. בשנה הנוכחית פגשנו בהשקות של רכבים אירופאיים כמו רנו קדג'אר, סיאט אטקה וסקודה קודיאק, ועכשיו מצטרף אליהם הדור השני של פיג'ו 3008 - עם עיצוב ונוכחות שכבר לא מאפשרת לנו להתלבט אם מדובר במיניוואן או רכב פנאי. זה לקח זמן - הדור היוצא של ה-3008 הושק כבר ב-2009 - אבל נראה שהצרפתים הלכו הפעם על כל הקופה, עם השקעה ניכרת בעיצוב ובטכנולוגיה.
מזכירה אלמנטים שפגשנו בדגמים אחרים של המותג, אך היא ללא ספק לוקחת אותו צעד אחד קדימה. לא מדובר בגרסה מוגבהת ל-308 המשפחתית. מלפנים ניתן לזהות את החזית הקשוחה והאנכית שראינו במתיחת הפנים של ה-2008, יחד עם יחידות תאורה חדשות שזווית V הפוכה נמצאת במרכזן. הפגושים אגרסיביים, ויחד עם מכסה מנוע ארוך, קו מותניים גבוה ומרווח גחון מרשים של 22 ס"מ - מתקבלת תחושה של רכב שטח קשוח למדי.
מאחור מציג ה-3008 עיצוב מודרני ונאה עם פנסים בחיתום לד ופאנל שחור מבריק על דלת תא המטען (520 ליטר, אם כבר שאלתם), שמשתלב עם החלון האחורי ויוצר מראה חלק ונקי.
המימדים של פיג'ו 3008 החדש מקרבים אותו אל מרכז הקטגוריה, אך הוא עדיין לא מהגדולים שבחבורה. האורך שלו עומד על 445 ס"מ, תוספת של 8 ס"מ לדור היוצא - נתון שמאפשר לו לעקוף את ניסאן קשקאי, אך עדיין קצר יותר מהספורטז' והטוסון. לבסיס הגלגלים נוספו 6 ס"מ והוא עומד על 267.5 ס"מ, נתון מכובד ביותר לסגמנט. הרוחב נותר על 184 ס"מ, והגובה דווקא קוצץ ונותרו ממנו 162 ס"מ צנועים, כולל פסי הגגון.
שינוי מהותי לא פחות חל בתא הנוסעים, שם מציגה פיג'ו לראשונה את ה"איי-קוקפיט" סביבת נהג מעוצבת וטכנולוגית, הכוללת מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 8 אינץ', מסך דיגיטלי בלוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ' שניתן להתאמה אישית וכפתורי שליטה פיזיים - כנראה כלקח מהביקורת שהושמעה על המעבר הקיצוני לשימוש במסכי מגע בדגמים האחרונים. ידית הילוכים קטנה, א-לה ב.מ.וו, משלימה את העיצוב העדכני של תא הנוסעים.
כמו ב-208 וב-308, גם ה-3008 החדש מציג גלגל הגה קטן - הפעם גם עם חלק עליון שטוח בנוסף לחלק התחתון, במטרה לשפר את שדה הראיה ואת המרווח לרגליים.
כפתור קטן הממוקם במרכז הקונסולה מאפשר לשלוט ב"חוויה החושית", ולהגביר את בהירות הצגים והתאורות (חוש הראיה), לשלוט במאפייני הסאונד (חוש השמיעה), להפעיל עיסוי במושבים (חוש המישוש) ולפזר ניחוחות יעודיים שנרקחו עבור ה-3008 - כולל מעבר לשימוש בניחוח "תוסס וחושני" במצב נהיגה ספורטיבי, למשל.
היצע המנועים של פיג'ו 3008 החדש דווקא לא כולל חידושים כלשהם. באגף מנועי הבנזין ניתן למצוא את מנוע הטורבו בנפח 1.2 ליטר עם 130 כ"ס, או את מנוע ה-1.6 טורבו הוותיק בהספק של 165 כ"ס. שניהם משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. באגף הדיזלים ישנם מנועים בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר, בהספקים שנעים בין 100 ל-180 כ"ס. פיג'ו לא מפרסמת נתונים על הביצועים ותצרוכת הדלק.
פיג'ו 3008 החדש יוצג, איך לא, בתערוכת הרכב של פריז שתיפתח בסוף הקיץ. הוא צפוי להיות מיוצר בצרפת, והמכירות באירופה יפתחו בחודש אוקטובר 2016. מחברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לישראל במהלך שנת 2017.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות