פיג'ו השיקה היום (ה') את
האחות הגדולה של ה-208GTi, ומי שאמורה לרשת את מקומה של ה-306GTi המיתולוגית: פיג'ו 308GTi. המשפחתית הספורטיבית של היצרנית הצרפתיה תתחרה בפולקסווגן גולף GTI, סיאט לאון קופרה, הונדה סיוויק טייפ R ואחרות - ועוד לפני שלב המבחנים, נראה שלפיג'ו יש יתרון משמעותי בכל מה שקשור ליחס הביצועים-מחיר.
פיג'ו 308GTi מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין, נפח קטן יחסית, אך ההספק מרשים עם 270 כ"ס שמושגים ב-6,000 סל"ד. נתון המומנט עומד על 33.6 קג"מ ב-1,900 סל"ד, וכל הכוח הזה מאפשר לפיג'ו הקומפקטית להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6 שניות בדיוק, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק, אגב, עומדת על 16.7 ק"מ לליטר. כמובן שאם תאתגרו את ביצועי המנוע, הנתון יהיה פסימי בהרבה.
מעבר למנוע השרירי, פיג'ו 308GTi מצוידת בתיבת 6 הילוכים ידנית - אין אופציה לאוטומטית - וכן בדיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה, לצמצום תת היגוי. צמיגי מישלן במידה 235/35R19 מספקים הופעה קרבית ואמורים לתרום לאחיזת הכביש.
רשימת האבזור של פיג'ו 308GTi מכובדת, והיא כוללת בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, חיישני חניה היקפיים, חיישני גשם ותאורה, פנסי לד, מערכת מולטימדיה מקורית, מושבי ספורט חשמליים עם ריפוד משולב עור ועיסוי. גג שמש פנוראמי יוצע בתוספת תשלום של 10,000 שקלים, וגם מצלמת רוורס מוצעת כאופציה בתשלום נפרד. בנוסף, ניתן יהיה לרכוש את הרכב בצביעה דו גוונית - גם כן בתוספת מחיר של 10,000 שקלים.
פיג'ו 308GTi, כאמור, תעלה 189,900 שקלים - שהם 10,000 שקלים פחות מהגרסה המקבילה של פולקסווגן גולף GTI, לה הספק של 220 כ"ס בלבד. סיאט לאון קופרה, שנמכרת בישראל בגרסה אוטומטית בלבד, עולה 216 אלף שקלים - ואילו הונדה סיוויק טייפ R, עם 310 כ"ס וגיר ידני, עולה בדיוק 100 אלף שקל יותר מהפיג'ו.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות