שנה לאחר שהגיע לישראל פיג'ו 3008, רכב הפנאי הקומפקטי של המותג הצרפתי, מצטרפת אליו גם הגרסה המוארכת עם 7 מקומות ישיבה - תחת השם פיג'ו 5008, ששימש בעבר את המיניוואן של פיג'ו וכיום עבר הסבה לעולם הג'יפונים. ה-5008 החדש יוצע עם אותם המנועים של ה-3008 המוכר, אך עם מערך נרחב יותר של אביזרי בטיחות - ובמחיר זהה למנועי הדיזל והבנזין, שמתחיל מ-180,000 שקלים - בדיוק כמו סקודה קודיאק, אך יקר יותר ממיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל.
- אך 5 ס"מ פחות מהקודיאק, האאוטלנדר והאקסטרייל. בסיס הגלגלים של הפיג'ו עומד על 284 ס"מ, ארוך בכמה סנטימטרים מזה של המיצובישי והניסאן - אך במפתיע המרווח בשורה השלישית, מהתרשמות ראשונית, מצומצם יותר מזה של הסקודה. מנגד, הפיג'ו מציע שורת מושבים שניה הכוללת 3 מושבים נפרדים הנעים כל אחד על מסילה ומתקפלים עצמאית, וכן רצפה שטוחה לחלוטין. תא המטען של הפיג'ו מציע נפח של 210 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש או 780 ליטרים בקיפול השורה השלישית.
המנועים של פיג'ו 5008, כאמור, זהים לאלו שב-3008. השניים הבסיסיים הם בנפח 1,600 סמ"ק, מוגדשי טורבו, אך אלו הפרמטרים המשותפים היחידים שלהם. מנוע הדיזל הבסיסי מציע הספק של 120 כ"ס ומומנט מרשים של 30 קג"מ; התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 23.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. מנוע הבנזין מציע הספק של 165 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ, מה שמספיק לו כדי להאיץ ל-100 בתוך 9.2 שניות ולהשיג צריכת דלק של 17.2 ק"מ לליטר.
המנוע הבכיר, בגרסת ה-GT, הוא טורבו דיזל בנפח 2,000 סמ"ק. ההספק שלו עומד על 180 כ"ס והמומנט הוא 40.8 קג"מ, והביצועים בהחלט מרשימים עם 9.1 שניות ל-100 קמ"ש. צריכת הדלק של המנוע הזה עומדת על 20.8 ק"מ לליטר. כל המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים אוטומטית, וההנעה תהיה קדמית בלבד.
פיג'ו 5008 ישווק ב-3 רמות גימור, כאשר רק 2 מהן יהיו זמינות עם מנועי ה-1,600 סמ"ק. גרסת ה"אקטיב" הבסיסית כוללת לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך "8 (שניהם תומכי עברית), שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בקרת שיוט, חיישני חניה היקפיים, מצלמת חניה הכוללת "מבט על", חיישני גשם ותאורה, מראות צד בקיפול חשמלי, בקרת אקלים עם פתחים בשורה השניה, בלם יד חשמלי, חישוקי "18 קלים ומושבים אחוריים נשלפים בשורה השלישית. בתחום הבטיחות מציעה גרסת האקטיב מערכת בלימת חירום עד למהירות של 85 קמ"ש, התראת עייפות והתראת סטיה מנתיב.
גרסת הפרימיום כוללת בנוסף גם בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי לסלולארי, וילונות נגללים למושבים האחוריים, מגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, תא מטען עם פתיחה חשמלית (ואופציה לפתיחה בהושטת רגל), ריפוד בד משולב עור, מושבים עם כוונון חשמלי, זכרונות וחימום, תאורת לד פנימית וגג שמש פנוראמי. בתחום הבטיחות מוסיפה הגרסה הזו בלימת חירום אוטונומית שפעילה עד למהירות של 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד למצב עצירה, תיקון סטיה מנתיב כולל זיהוי רכב בשטח מת במראות ואורות גבוהים אוטומטיים. מערכת לכניסה והנעה ללא מפתח תוצע בתוספת תשלום של 3,000 שקל בגרסאות הפרימיום (חינם בתקופת ההשקה).
גרסת ה-GT מוסיפה לכל זה גם תאורת לד ראשית, תא מטען עם פתיחה בהושטת רגל כסטנדרט, כניסה והנעה ללא מפתח כסטנדרט, מולטימדיה עם ניווט בתלת מימד וזיהוי קולי, חישוק "19, גג מושחר, ריפוד עור משולב אלקנטרה ועיסוי במושבים הקדמיים.
פיג'ו 5008 - מחירים:
פיג'ו 5008 דיזל 1.6 ליטר אקטיב תעלה 179,900 שקל
פיג'ו 5008 דיזל 1.6 ליטר פרימיום תעלה 196,900 שקל
פיג'ו 5008 בנזין 1.6 ליטר אקטיב תעלה 179,900 שקל
פיג'ו 5008 בנזין 1.6 ליטר פרימיום תעלה 196,900 שקל
פיג'ו 5008 דיזל 2.0 ליטר GT תעלה 239,900 שקל
דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי, ציין כי שנת 2017 תסתיים עם עליה של כ-5% במכירות ביחס לשנה שעברה, ובסך הכל יעלו על הכביש כ-6,600 דגמי פיג'ו. השנה הבאה צפויה על פי פיג'ו להיות השנה הטובה ביותר של המותג מאז תחילת שנות ה-2,000.
בשלב הראשון יגיעו לישראל דגמי הבנזין של פיג'ו 5008, ולאחר מכן יצטרפו גם הדיזלים. בשנת 2018 כולה צפויה לקבל פיג'ו הקצאה של כ-1,500 כלי רכב, נתון נמוך בהתחשב בעובדה שניסאן אקסטרייל יסיים את השנה עם כ-3,000 מסירות, סקודה קודיאק עם למעלה מ-1,500 מסירות בחצי שנה ומיצובישי אאוטלנדר יעבור את ה-7,000 מסירות.
מערכות בטיחות בדגמים נוספים - וגם עליית מחירים
במקביל להשקת ה-5008 החדש, מודיעה פיג'ו על הוספת מערכת בלימת חירום אוטונומית - במהירות עירונית בלבד - במספר דגמים של היצרן, החל משנת 2018. הדגמים שיקבלו את המערכת הם פיג'ו 108, פיג'ו 2008 ופיג'ו 308, כאשר רכב הפנאי פיג'ו 3008 יקבל מערכת בלימת חירום אוטונומית הפועלת גם במהירויות גבוהות יותר. בהתאם, ה-108, ה-2008 וה-308 יתייקרו ב-1,000 שקל ואילו ה-3008 יתייקר ב-5,000 שקל - ומחירו יתחיל ב-149,900 שקל, כאשר הפעם המחיר כולל את התוספות של פסי גגון וצמיגים גדולים יותר, תוספות שעלו כמה אלפי שקלים עד כה. בהמשך הדרך יוצעו מערכות בטיחות גם בדגמי המסחריות של הקבוצה וכן בפיג'ו 208.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות