פיג'ו, שחוגגת 210 שנים להיווסדה, חשפה בהשקה וירטואלית את פיג'ו 508 Peugeot Sport Engineered – שם ארוך שטומן בחובו הסבר לכך שמדובר במכונית ספורט. לעומת גרסאות ה-GTi בעבר הפעם מדובר בגרסה מחושמלת. מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, נמסר כי ה-508 הספורטיבית תגיע לישראל במחצית השניה של שנת 2021.
עיצוב
העיצוב החיצוני זוכה לתוספות ספורטיביות רבות, החל מפגוש קדמי ספורטיבי עם מסיטי אוויר, חצאיות צד, פגוש אחורי עם דיפיוזר בצבע שחור מבריק ושתי יציאות מפלט. את תגיות Peugeot Sport המסורתיות מחליף סימון בסגנון טפרי האריה – 3 קווים בצבע "קריפטונייט" זרחני, שגם באים לידי ביטוי בצבע הקליפרים ונגיעות נוספות בעיצוב החיצוני כגון בכונסי האוויר כשסמלי המותג והדגם מושחרים וכך גם מראות הצד ומסגרת החלונות.
בפנים הרכב האווירה הספורטיבית ממשיכה עם מושבי ספורט שזוכים גם הם לתפירה הזרחנית בצורת מעוינים ובפיג'ו מציינים כי תנוחת הנהיגה נמוכה מזו של ה-508 הרגילה.
ה-508 Peugeot Sport Engineered תוצע ב-3 צבעים בלבד (אפור, שחור ולבן פנינה) ובנוסף גם במרכב סטיישן בתצורת שוטינג-ברייק.
מנוע וביצועים
לפיג'ו 508 PSE מערכת הנעה היברידית-נטענת אותה פגשנו בדגמי הקונצרן האחרים. במקרה שלה מדובר בגרסה החזקה ביותר שלה – מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים הפועל בשיתוף 3 מנועים חשמליים כאשר אחד מהם על הסרן האחורי ליצירת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 360 כ"ס ונתון המומנט המירבי הוא 53 קג"מ.
למנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות כאשר המהירות המקסימלית מוגבלת במצב החשמלי ל-140 קמ"ש ול-250 קמ"ש במצב משולב. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 49.2 ק"מ לליטר ואילו הטווח החשמלי עומד על 42 ק"מ (בתקן WLTP), כאשר טעינה משקע ביתי אורכת 7 שעות ומעמדת 7 קילוואט שעה ו-45 דקות.
הסרן הקדמי והאחורי רחבים מאלו של ה-508 הסטנדרטית, ובלמים קדמיים בגודל 380 מ"מ עם קליפר 4 בוכנות שוכנים בתוך חישוקי 20 אינץ' עטופים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S בגודל 245/35. בנוסף ישנם בולמים בעלי 3 מצבים המושפעים מבורר מצבי נהיגה הכולל 5 אפשרויות: מצב חשמלי, היברידי, נוחות, ספורט ומצב הנעה כפולה קבועה.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות