קבוצת PSA, יצרנית רכבי פיג'ו, סיטרואן ו-DS הצהירו בשנה שעברה כי כל דגמי החברה יציעו אפשרות להנעה חלופית, בין אם הנעה חשמלית לגמרי ובין אם הנעות היברידיות. כעת ההצהרות קורמות עור וגידים וכבר מסתיו 2019 תציע פיג'ו 3 דגמים עם הנעות פלאג-אין הייבריד (3008, 508 ו-508 סטיישן), סיטרואן תציע את ה-C5 איירקרוס PHEV ויצרן היוקרה החדש DS יציע את ה-DS7 קרוסבק PHEV.
יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת של קבוצת פיג'ו-סיטרואן עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון 300 וולט המספקת 11.8-13.2 קווט"ש (בהתאם לדגם). הסוללה מאפשרת נסיעה חשמלית לטווח מירבי של כ-48 ק"מ (בתקן המדידה העולמי) ואף נסיעה במהירות של 135 קמ"ש על חשמל בלבד. למערכת ההנעה טכנולוגיית i-Booster לטובת הטענת הסוללה בבלימה ומערכת e-Save המאפשרת לשמור אנרגיה בסוללה בהתאם לתכנון הנסיעה (בין 10-20 ק"מ לנסיעה חשמלית לגמרי).
תחילה פיג'ו 3008 ו-508 יקבלו יחידת הנעה היברידית-נטענת בעלת הנעה קדמית. יחידת ההנעה החשמלית מספקת 80 קילוואט (כ-110 כ"ס) ומשודכת למנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 180 כ"ס - ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס.
ברמת הגימור GT של פיג'ו 3008 ו-508 וב-DS7 קרוסבק PHEV תוצע גם יחידת הנעה כפולה העונה לשם Hybrid4. יחידה זו עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין דומה אך בהספק של 200 כ"ס ובשני מנועים חשמליים (האחד מותקן מעל הסרן הקדמי והשני מעל הסרן האחורי). יחדיו ההספק המשולב עומד על 300 כ"ס והמומנט על כ-45.9 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות וצריכת הדלק עומדת על כ-45.4 ק"מ לליטר.
שתי יחידות ההנעה משודכות לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים שתוכננה לעמוד בנתוני המומנט של המנועים החשמליים וזאת על-ידי ממיר מומנט העושה שימוש בדיסקיות קלאץ' רטובות.
משך ההטענה עומד על שעתיים בלבד באמצעות מטען ייעודי בגודל 6.6 קילוואט, 32 אמפר. יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת תציע 4 מצבי נהיגה. מצב חשמלי, נוחות, היברידי, ספורט, ומצב הנעה כפולה בגרסאות ה-Hybrid4.
לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות