מזראטי חשפה רכב פנאי חדש המתברג אל קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים – מזראטי גרקאלה (Grecale), ומשמעות השם באיטלקית הוא "רוח ים תיכונית". מסמלת, יבואנית
בישראל, נמסר כי מזראטי גרקאלה יגיע לישראל במהלך חודשי הקיץ הקרובים.
קו העיצוב הכללי של הגרקאלה בתצורת האצ'בק, מה שמקנה לו מראה דינאמי לצד מספר מאפיינים מוכרים של מזראטי כגון סבכת החריצים עם סמל הקלשון, שלושת פתחי האוורור בכנפיים הקדמיות וסמל מזראטי בקורה האחורית. החזית מזכירה את יגואר E-Pace עם צמד יחידות תאורה בולטות וכונסי אוויר גדולים בקצות הפגוש הקדמי, אך במזראטי מציינים כי העיצוב הושפע דווקא מה-
.
מאחור העיצוב שגרתי עם שמשה אחורית שיורדת בזווית, וכולל צמד יחידות תאורה צרות, גם כן בסגנון יגואר E פייס. מבפנים מדובר באווירה מודרנית ועדכנית עם קו פתחי המיזוג העליון ובמרכז הדשבורד שעון אנאלוגי וצמד מסכים, האחד למולטימדיה בגודל 12.3" בעלת מערכת הפעלה אנדרואיד והשני 8.8" לטובת תפעול הרכב ובקרת האקלים המגיע עד לקונסולה שבין המושבים, זאת בנוסף ללוח מחוונים דיגיטלי מול עיני הנהג.
למזרארטי גרקאלה קישוריות לטלפון הנייד, עוזר אישי Google Assistant או אלקסה מבית אמאזון ותפעול קולי נרחב.
מידותיו של הגרקאלה ממקמות אותו מתחת למזראטי לבנטה המוכר ובקצה העליון של קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים בגדול בינוני. אורכו של הגרקאלה בגרסת GT עומד על 484.6 ס"מ, רוחבו עומד על 194.8 ס"מ, גובהו עומד על 167 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 290.1 ס"מ.
בהשוואה ל
אודי Q5 למשל, הוא ארוך ב-16.4 ס"מ, רחב ב-5.5 ס"מ, גבוה ב-5.3 ס"מ ובסיס הגלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ.
מנוע וביצועים
מזראטי גרקאלה יוצע ב-3 גרסאות. גרסת הכניסה GT בעלת מנוע טורבו-בנזין מיקרו היברידי בנפח 2.0 ליטרים המספק 300 כ"ס ומומנט מירבי של 45.8 קג"מ הזמינים ב-2,000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות, המהירות המירבית עומדת על 245 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 11.1 ק"מ לליטר בממוצע.
הגרסה הבאה עונה לשם "מודנה" והיא מצויידת במנוע דומה, אך ההספק גבוה יותר ועומד על 330 כ"ס, כאשר נתון המומנט זהה. ההאצה ל-100 קמ"ש מקזזת 3 עשיריות ואורכת 5.3 שניות, המהירות המירבית זהה וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 11 ק"מ לליטר.
הגרסה הבכירה "טרופאו" כבר עושה שימוש במנוע V6 כפול מגדשים (ללא מערכת מיקרו-היברידית) בנפח 3.0 ליטרים, ההספק מזנק ל-530 כ"ס ומומנט מירבי של 63.2 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות, המהירות המירבית עומדת על 285 קמ"ש וצריכת הדלק בהתאם – 8.9 ק"מ לליטר.
לכל הגרסאות הנעה כפולה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, פרט ל-GT שם הדיפרנציאל פתוח וישנה אופציה למוגבל החלקה. בגרסת הטרופאו מערכת הבלמים משודרגת וכוללת בלמים קדמיים בגוגל 350 מ"מ וקליפר 6 בוכנות.
בעתיד תציע מזראטי גרסה חשמלית מלאה שתענה לשם "פולגורה". בשלב זה היצרנית לא מפרסמת נתונים טכנים מלאים, אך מציינת כי גרסה זו תצויד בסוללת 105 קוט"ש ותציע מומנט מירבי העומד על 81.5 קג"מ, מה שיבטיח ביצועים מרשימים.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות