דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פנאי חדש: קיה Xceed נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

קיה חשפה רכב פנאי נוסף, אך הפעם בתצורה פחות שגרתית. בתפריט: עיצוב ספורטיבי, לוח מחוונים דיגיטלי, מגוון מנועי בנזין ודיזל מוגדשים והבטחה לגרסה היברידית נטענת שתצטרף בהמשך השנה. קיה Xסיד ייוצר במפעל האירופאי של קיה בסלובקיה יחד עם הסיד החדשה. מהיבואנית טלקאר נמסר כי רכב הפנאי Xceed יגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.

קיה Xסיד

מידות ועיצוב

בהיררכיית דגמי הפנאי של קיה, ה-Xceed מתמקם בין הסטוניק (המבוססת על הריו) לבין הספורטז' הקומפקטי. בסיס הגלגלים זהה לסיד והוא קצר רק ב-2 ס"מ מזה של הספורטז'. משקלו של ה-Xסיד עומד על 1,257-1,365 ק"מ (תלוי במנוע) ומרווח הגחון עומד על 18.4 ס"מ מרשימים (נתוני הגובה ומרווח הגחון נמדדו עם חישוקי 18 אינץ').

מידות קיה Xceed

בקיה מציינים כי לעומת מתחרים אחרים בקטגוריה הם בחרו בעיצוב ספורטיבי ודינאמי יותר עם צדודית דמויית קופה. לאקסיד מבחר של 12 צבעים וצבע צהוב "קוונטום" ייחודי ל-Xסיד. פנים הרכב מציג את העיצוב המוכר מהסיד הרגילה אך זוכה לגימורים צבעוניים ומושבים בתפירה ייחודית.

יחידות הנעה וביצועים

קיה Xסיד יציע 6 יחידות הנעה – 3 בנזין, 2 דיזל וגרסת פלאג-אין הייבריד שתצטרף בהמשך השנה וככל הנראה תתבסס על זו הקיימת בקיה נירו PHEV. מנועי הבנזין מוכרים מקו הדגמים הנוכחי של קונצרן יונדאי-קיה. בשלב זה טרם פורסמו נתוני צריכת הדלק שכן הדגם טרם סיים את כלל הבחינות.

קיה Xסיד

מנוע הבנזין הראשון בנפח 1.0 ליטר טורבו ו-3 צילינדרים. ההספק עומד על 120 כ"ס והמומנט על 17 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.3 שניות.

המנוע השני הוא טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים עם 4 צילינדרים, הספק של 140 כ"ס ומומנט של 24.6 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים (או ידנית עם 6 הילוכים) וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות (9.4 שניות בידנית) בדרך למהירות מירבית של 200 קמ"ש.

קיה Xסיד

מנוע הבנזין החזק בהיצע יהיה בנפח של 1.6 ליטרים, בדומה לזה של הסיד GT, עם הספק העומד על 204 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. גם הוא משודך לתיבה כפולת מצמדים או ידנית וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות (7.7 שניות בידנית) בדרך למהירות מירבית של 220 קמ"ש.

קיה Xסיד

הנעות הדיזל עושות שימוש במנוע בנפח 1.6 ליטרים בעל שני הספקים – 115 ו-136 כ"ס. כאשר הם משודכים לתיבה ידנית (6 הילוכים) נתון המומנט זהה ועומד על 28.5 קג"מ, בעוד בגרסאות כפולות המצמדים (7 הילוכים) נתון המומנט עומד על 30.6 ו-32.6 קג"מ בהתאמה.

ל-Xceed כיול שונה למתלים ביחס לדגמי הסיד האחרים, ולדברי קיה להגה תגובה ראשונית זריזה יותר.

קיה Xסיד

אבזור ובטיחות

קיה Xceed יציע כאופציה (בהתאם לרמות הגימור והשווקים השונים) אבזור מגוון הכולל מסך מולטימדיה בגדלים של 8 ועד 10.25 אינץ' המאפשר הצגת 3 אפליקציות במקביל, קישורי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי כמו גם חיבור שני מכשירי טלפון במקביל, חישוקי 16 או 18 אינץ', מושב אחורי המתפצל בחלוקה של 40:20:40, תא מטען עם דלת חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, מושבים אחוריים מחוממים, גלגל הגה מחומם ומערכת שמע משודרגת מבית JBL. כמו כן יציע האקסיד את לוח המחוונים הדיגיטלי החדש בגודל 12.3 אינץ' - זאת במקביל ללוח המחוונים המקובל עם מחשב דרך בגודל 3.8 או 4.2 אינץ'.

קיה Xסיד

בתחום הבטיחות נוכל למצוא מערך בטיחות מגוון הכולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת עייפות לנהג ומערכת חניה אוטומטית.

לדגמי קיה בישראל – קיה

פורסם לראשונה ב- 27.06.19

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה