סקודה חשפה אמש בפראג את האניאק (Eniaq), רכב פנאי חשמלי ראשון מתוצרתה אשר עושה שימוש בפלטפורמה המשותפת MEB של קונצרן פולקסווגן - אותה פלטפורמה המשמשת בין היתר את פולקסווגן ID.3 ואת קופרה אל-בורן. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, נמסר כי סקודה אניאק צפוי להגיע אלינו בתחילת שנת 2022.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני נראה כסטיישן מוגבהת וכולל כמה מאפיינים ג'יפוניים קלאסיים כגון מסילות גג והגבהה קלה כמובן. לצד זאת ישנם כמה מאפיינים יחודיים לדגם כגון שבכה קדמית אטומה ומוארת. עיצוב הפנסים האחוריים מזכיר את אלו של שאר דגמי המותג, והסגנון הכללי מזכיר לרבים את דגמי ב.מ.וו.
לעומת העיצוב החיצוני השמרני, עיצוב הפנים מתקדם יותר. באופן כללי העיצוב נקי מאוד עם מסך מולטימדיה גדול במרכז ופסנתר כפתורים תחתיו. עוד נמצא הגה בעל שני חישורים וידיות פתיחת הדלתות "מרחפות" (בדומה לסקודה אוקטביה החדשה).
מידותיו של האניאק ממקמות אותו בין הקארוק לקודיאק. אורכו עומד על 464.9 ס"מ, רוחבו עומד על 187.9 ס"מ, גובהו עומד על 161.6 ס"מ ובסיס הגלגלים על 276.5 ס"מ. הוא קרוב יותר במידותיו לקודיאק אך קטן ממנו בכל פרמטר, ולעומת הקארוק הקומפקטי הוא ארוך ב-26.7 ס"מ, רחב ממנו ב-3.8 ס"מ, גבוה ב-1.3 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-12.7 ס"מ.
יחידות הנעה
סקודה אניאק ישווק עם 3 גדלים של סוללות ו-5 הספקים שונים, בגרסאות שיזכו לכינויים: 50, 60 ו-80, שלושתן עם הנעה אחורית, וגרסאות 80x ו-RS בעלות הנעה כפולה.
גרסת ה-50 הבסיסית מצוידת בסוללת 55 קוט"ש ובמנוע חשמלי בהספק של 148 כ"ס ועם מומנט של 22.4 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.4 שניות וטווח הנסיעה מגיע עד ל-340 ק"מ. גרסה זו מסוגלת להיטען בקצב של עד 7.2 קילוואט ובעמדת DC מהירה בקצב של 50 קילוואט.
גרסת ה-60 מצוידת בסוללת 62 קוט"ש ובמנוע חשמלי המספק 179.4 כ"ס ו-31.6 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות וטווח הנסיעה מגיע עד 390 ק"מ. גרסה זו מסוגלת להיטען בנוסף גם מעמדת 11 קילוואט ובעמדת טעינה מהירה של 100 קילוואט.
גרסת ה-80 מצוידת בסוללת 82 קוט"ש ובמנוע חשמלי עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות וטווח הנסיעה מגיע עד 510 ק"מ. גרסה זו מסוגלת להיטען בנוסף גם מעמדת טעינה מהירה בקצב של 125 קילוואט.
הראשונה להציע הנעה כפולה היא ה-80x, בעלת סוללה זהה לזו של גרסת ה-80 אך ההספק עולה ל-265 כ"ס והמומנט מטפס ל-43.3 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות ובהתאם לביצועים טווח הנסיעה הצטמצם ל-460 ק"מ.
ה-RS הספורטיבית מצוידת גם כן בסוללת 82 קוט"ש אך המנוע החשמלי שלה חזק יותר, ומייצר הספק של 306 כ"ס לצד מומנט של 46.9 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות בלבד וטווח הנסיעה עומד על 460 ק"מ.
המהירות המירבית עומדת בכל הגרסאות על 160 קמ"ש, למעט גרסת ה-RS שמגיעה ל-180 קמ"ש.
אבזור ובטיחות
במפרט האבזור של סקודה אניאק ניתן לפגוש פריטים כמו תאורת לד מלאה ותאורת מטריקס לד כאופציה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5.3 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל של 10 או 13 אינץ' עם הפעלה קולית ב-15 שפות, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיות, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית בעלת יכולת מציאות רבודה, הגה מחומם, תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע יד, מערכת שמע מבית Canton עם 12 רמקולים וחישוקים קלים בגדלים של 18 עד 21 אינץ'.
בתחום הבטיחות האניאק יציע את מבחר המערכות המוכרות של היצרן וביניהן בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, רוכבי דו-גלגלי וחפצים דוממים, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית הנעזרת במערכת הניווט, זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת תנועה חוצה מלפנים (בפניה שמאלה), התרעת פתיחת דלת בזיהוי כלי רכב חולף, מערכת סיוע אקטיבית בתמרוני חירום ומערכת המכינה את הרכב לתאונה (סגירת כל החלונות ומתיחת החגורות של הנוסעים).
ברשימת אביזרי ה-Simply Clever - פתרונות השימושיות של סקודה - נוכל למצוא בג'יפון החשמלי את המשפך המובנה בפתח מילוי נוזל השמשות, ארגונית מתחת לרצפת תא המטען כולל מקום ייעודי למדף הנגלל, מטריה בדלתות הקדמיות ומגרדת קרח עם מד עומק חריצי צמיגים. כמו כן ישנו וו גרירה נשלף חשמלית, מגשי אוכל מתקפלים בגב המושבים הקדמיים וכן אביזר חדש לרכב החשמלי לניקוי כבל הטעינה לפני החזרתו לרכב ומיקום ייעודי לכבל בתא המטען.
פורסם לראשונה ב- 02.09.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות