מאזדה חשפה את הרכב החשמלי הראשון בתולדותיה בייצור המוני. לאירופה תגיע ה-MX-30 במחצית השנייה של שנת 2020 ומהיבואנית דלק מוטורס נמסר כי הדגם יגיע לישראל רק בשנה שלאחר מכן.
, עם צללית הקופה. בשונה מה-CX-30, לדגם החשמלי מספר מאפיינים יחודיים כמו למשל "דלתות התאבדות" מאחור, פריט שנשלף היישר מה-RX-8 הספורטיבית.
מידותיו של ה-MX-30 כמעט זהות לאלו של ה-CX-30: אורכו עומד על 439.5 ס"מ, רוחבו עומד על 179.5 ס"מ, גובהו עומד על 157 ס"מ (3 ס"מ יותר מה-CX-30) ובסיס הגלגלים זהה גם כן ועומד על 265.5 ס"מ. ל-MX-30 חישוקי 18 אינץ' וצמיגים בגודל 215/55.
בפנים הרכב הקווים ישרים והעיצוב נקי. ישנו לוח מחוונים דיגיטלי ואת מערכי הכפתורים השונים מחליפים מסך מולטימדיה צף בתפעול גלגלת השליטה המוכרת ומסך מגע נוסף בגודל 7 אינץ' לתפעול בקרת האקלים למשל. במאזדה מדגישים כי חומרי הפנים ידידותיים לסביבה וריפודי העור עשויים עור מלאכותי.
יחידות הנעה
מאזדה MX-30 מצויידת במנוע e-Skyactiv חשמלי בעל סוללה בגודל 35.5 קווט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-200 ק"מ (בתקן WLTP). פרט לכך מאזדה לא פרסמו בשלב זה נתונים טכניים נוספים.
הסוללה היא חלק אינטגרלי משלדת הרכב מה שמסייע לשמור על חוזק מבני, להגן על הסוללה ולאפשר התנהגות כביש המוכרת מרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית. בנוסף, יצרו במאזדה מערכת צלילים בתוך הרכב המסונכרת עם מומנט המנוע - ליצירת חווית נהיגה שתהיה דומה יותר לרכבים עם מנועי בעירה פנימית.
בטיחות
מפרט הבטיחות של הדגם החשמלי כולל בין היתר התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית עם זיהוי תנועה בצמתים ומערכת התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי המסוגלת לשמור את הרכב במרכז הנתיב גם בהיעדר סימוני כביש (לדוגמה ליד מדרכה או גדר הפרדה).
לדגמי מאזדה בישראל -
מאזדה
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות